Volvo lets you have your Christmas shopping delivered directly to your car. 7724















With just days to go before Black Friday and Cyber Monday – the busiest online shopping days of the Christmas season – Sweden’s Volvo Cars has unveiled a brand new way to take some of the hassle out Christmas shopping.

The premium car maker has launched the world’s first commercially available in-car delivery service by teaming up with PostNord, the Nordic region’s leading communication and logistics supplier, Lekmer.com, the leading Nordic online toy and baby goods store, and Mat.se, a Swedish online grocery retailer, to have Christmas toys, gifts, food and drinks delivered to its cars.

Volvo In-car Delivery promises to bring some of the cheer back to Christmas by eradicating the more unpleasant aspects of seasonal shopping such as a desperate search for parking space in a busy city centre, crowds of stressed people and the disappointment of missed deliveries.

The Volvo In-car Delivery works by means of a digital key, which is used to gain one-time access to your vehicle. Owners simply order the goods online, receive a notification that the goods have been delivered and then just drive home with them.


“Christmas is fun – but let’s be honest, it is also a busy time for most families. This service simply makes shopping easier,” said Björn Annwall, Senior Vice President for Marketing, Sales and Service at Volvo. “Volvo In-car Delivery provides concrete proof that connected car technologies can be used to save people time and make their lives easier.”

Volvo In-car Delivery is currently only available for Volvo drivers in Gothenburg who subscribe to the Volvo On Call service, but it will be introduced elsewhere in Sweden and to other countries in future. There will also be a wider range of goods available for In-car Delivery as Volvo joins forces with more companies in future.

The service is extremely simple to use. Volvo owners just choose the In-car Delivery option at the online checkout when they buy their gifts, food, drinks or other packages. 

The Volvo In-car Delivery service is a good example of Volvo’s broader attitude to how new technologies can be introduced to its cars.

Volvo is always keen to explore new technologies, be it in the areas of safety, autonomous driving or connectivity, but believes fundamentally in Nordic utility – meaning it will only introduce a technology if it actually saves lives, saves times, adds an element of convenience or benefits drivers.

“Volvo is not interested in technology for the sake of technology,” said Klas Bendrik, Senior Vice President and Chief Information Officer at Volvo. “If a technology does not make a customer’s life easier, better, safer or more fun, we don’t use it.”







Fr:


VOLVO LIVRE LES COURSES DE NOËL DIRECTEMENT DANS VOTRE VOITURE







 Quelques jours avant le "Black Friday" et le "Cyber Monday" – période de Noël la plus chargée en termes d’achats en ligne – Volvo Cars dévoile un tout  nouveau système facilitant les courses de Noël.


En s’associant avec PostNord, fournisseur en logistique et communication leader de la région nordique, Lekmer.com, boutique en ligne d’articles et jouets pour bébés leader de la région nordique, et Mat.se, boutique en ligne de produits alimentaires, le constructeur premium suédois a lancé le tout premier service de livraison itinérante permettant de se faire livrer les jouets, cadeaux, et produits alimentaires de Noël directement dans la voiture.

Ce système aidera à préserver un peu la magie de Noël en supprimant les aspects les plus désagréables de cette période, tels que la recherche désespérée d’une place de parking pour se garer dans un centre-ville bondé, les foules de clients stressés, ou la déception d’une livraison perdue.

Le service de livraison itinérante de Volvo fonctionne au moyen d’une clé numérique, qui permet d’accéder rapidement à la position du véhicule. Le propriétaire effectue simplement ses achats en ligne, reçoit une notification une fois la livraison terminée, puis rentre tranquillement chez lui.

« Noël est un moment joyeux, mais pour être tout à fait honnête, c’est aussi une période très chargée pour la plupart des familles. Ce système facilite tout simplement les achats », a déclaré Björn Annwall, Vice-Président Senior en charge du Marketing, des Ventes et du Service chez Volvo. « Le service de livraison itinérante de Volvo fournit une preuve concrète que les technologies connectées des véhicules simplifient la vie des clients en leur permettant de gagner du temps ».

Le système de livraison itinérante signé Volvo n’est actuellement accessible qu’aux conducteurs résidants à Göteborg et ayant souscrit au service Volvo On Call, mais il sera à l’avenir introduit plus largement en Suède et dans d’autres pays. De nombreux autres produits seront également disponibles au fur et à mesure que Volvo s’associera avec de nouvelles sociétés.

Le service est très simple d’utilisation. Les conducteurs Volvo n’ont qu’à choisir l’option « livraison itinérante » lors de leurs achats de cadeaux ou autres produits en ligne.

C’est un exemple de plus qui révèle l’implication grandissante de Volvo dans le domaine des nouvelles technologies intégrées.

Volvo a toujours manifesté un profond intérêt quant à l’utilisation des nouvelles technologies, autant en termes de sécurité, de conduite autonome, que de connectivité, mais sans jamais négliger le concept « d’utilité nordique », qui n’approuve l’introduction de technologies que si elles permettent de sauver des vies, de gagner du temps, ou de concevoir des équipements de confort pour les conducteurs.

« Volvo ne s’intéresse pas aux technologies de façon purement formelle », a expliqué Klas Bendrik, Vice-Président et Responsable de l’Information Institutionnelle de Volvo Cars. « Si une technologie ne permet pas de faciliter, de sécuriser, ou d’améliorer la vie de nos clients, nous ne l’utilisons pas ».











Commentaires