Volvo Cars announces new target of 1 million electrified cars sold by 2025. 7777




Volvo Cars, the premium car maker, has announced that it aims to sell a total of up to one million electrified cars by 2025.

The Swedish company plans to achieve this aim by offering at least two hybrid versions of every model in its range and releasing the first all-electric car in 2019.

“It is a deliberately ambitious target,” said Håkan Samuelsson, president and chief executive. “It is going to be a challenge, but Volvo wants to be at the forefront of this shift to electrification.”

Volvo Cars has been readying itself for the emergence of electrified vehicles for the last five years. It has developed two all new vehicle architectures for larger and smaller cars – Scalable Product Architecture (SPA) and Compact Modular Architecture (CMA) – that can incorporate either hybrid or fully electric car technology.

Its larger 90 series and 60 series cars are to be built on SPA, and it will soon launch a global range of smaller 40 series cars on CMA. All of these cars will have electrified versions. The 1m electrified car target is a cumulative total.Full details of Volvo Cars’ new electrified car pledge can be found in the Volvo Cars Sustainability Report 2015 (PDF).

The new electrified car pledge forms part of a wide ranging review of Volvo’s strategic sustainability programme announced today that contains several new commitments that place sustainability at the centre of its future business operations.

The new commitment has been christened ‘omtanke’, which is a Swedish word that means ‘consideration’ or ‘caring’.

Among the commitments being made by Volvo Cars are that it will impose climate neutral operations by 2025, have 35 per cent of its leading positions held by women by 2020, move further towards its vision that by 2020 no one will be killed or seriously injured in a new Volvo and work with international partners to promote sustainability.

“Sustainability is nothing new or something that sits outside our operations, it is something that forms an integral part of everything we do. It is simply our way of operating,” said Mr Samuelsson. “This new sustainability commitment reflects Volvo Cars’ fundamental belief that we must also grow responsibly.”

Full details of Volvo’s new wide-ranging sustainability commitment can be found in the Volvo Cars Sustainability Report 2015 (PDF) as well as in the online version of the Sustainability Report on the Volvo Cars website.



Fr:

Nouvelle ambition de Volvo Cars : vendre un million de véhicules électriques et hybrides d’ici à 2025

Le constructeur premium Volvo Cars a annoncé son ambition d’atteindre le million de véhicules électriques et hybrides vendus à l’horizon 2025.

Dans cette optique, l’entreprise suédoise prévoit de proposer au moins deux versions hybrides de chaque modèle de sa gamme et de lancer son premier véhicule 100 % électrique en 2019.


« C’est un objectif volontairement ambitieux, explique Håkan Samuelsson, President & Chief Executive Officer de Volvo Cars, et un défi de taille, mais nous tenons à être parmi les premiers à prendre le tournant de l’électrification ».


Volvo Cars se prépare à l’émergence des véhicules électriques et hybrides depuis cinq ans. Le constructeur a développé deux nouvelles plates-formes – SPA (Scalable Product Architecture) pour les véhicules de grande taille et CMA (Compact Modular Architecture) pour les modèles compacts – qui permettent d’intégrer soit la technologie hybride, soit la technologie 100 % électrique.


Les véhicules de grande taille des séries 90 et 60 sont basés sur la plateforme SPA, tandis que les nouveaux modèles compacts de la série 40, dont le lancement mondial est imminent, reposent sur la plate-forme CMA. Tous ces véhicules seront proposés en version électrique ou hybride. L’objectif d’un million de véhicules s’entend comme un total cumulé.Pour en savoir plus sur la promesse de Volvo Cars en matière de modèles électriques ou hybrides, cliquez sur le lien Volvo Cars Sustainability Report 2015  (pdf en anglais) 

Cette promesse s’inscrit dans le cadre de la vaste réorientation du programme stratégique de Volvo en matière de développement durable, annoncée aujourd’hui, qui comporte plusieurs engagements plaçant le développement durable au cœur de ses futures activités.

Ce nouvel engagement a été baptisé « omtanke », terme suédois désignant la considération, la bienveillance.

Parmi les engagements de Volvo Cars figurent les suivants : atteindre la neutralité climatique de ses opérations en 2025, confier 35 % de ses postes à responsabilité à des femmes d’ici à 2020, continuer de faire progresser sa Vision 2020 (« Plus aucun mort ni blessé grave dans une nouvelle Volvo à l’horizon 2020) et collaborer avec des partenaires internationaux pour promouvoir le développement durable.


« Le développement durable n’est pas nouveau. Indissociable de nos opérations, il fait partie intégrante de tout ce que nous entreprenons. Il est au cœur même de notre mode de fonctionnement », a déclaré M. Samuelsson. « Cet engagement en faveur du développement durable est à l’image de l’ambition de Volvo Cars, celle d’une croissance responsable. »


Pour en savoir plus sur la vaste réorientation du programme stratégique de Volvo en matière de développement durable, cliquez sur le lien Volvo Cars Sustainability Report 2015 ainsi que sur la version interactive du Sustainability Report.

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