Volvo Cars travels down a familiar road with coming V90 Cross Country. 7846





Volvo Cars’ instrumental role in defining the adventurous Cross Country segment is widely acknowledged. With the imminent reveal of the new V90 Cross Country, the Swedish carmaker is set to cement its leading role as the most capable and comfortable premium all-roader on offer and complete its 90 Series line-up.

“Cross Country has become the true expression of a Volvo car in many peoples’ eyes. It was a winning concept from the start, perfect for the tough climate and road conditions that we experience in Sweden,” said Håkan Samuelsson, President & CEO, Volvo Car Group.

Developed in 1996, the first Cross Country estate combined functional flexibility and rugged capability. Today, 20 years later, the Cross Country segment is a familiar sight across the premium car market, providing a capable, yet comfortable driving experience.

Extreme climate capability



Designed to cope with the demanding requirements of an extreme Scandinavian climate, Cross Country models perform in all sorts of road conditions – from muddy tracks and knee-deep snow to long distance highway driving. Proving a popular choice with horse and boat owners thanks to its high ground clearance, pulling power and responsive All-Wheel Drive, Cross Country has cemented its position as a premium mainstay and a true all-weather alternative to the SUV.

“We were very careful from the very beginning to ensure that the Cross Country concept was not just an exercise in rugged styling. We placed high demands on real-world capability, and as we developed the segment we added the comfort and convenience elements that Volvo drivers have come to expect,” said Dr Peter Mertens, Senior Vice President Research & Development at Volvo Car Group.

The eagerly awaited V90 Cross Country will be revealed in mid-September.

Note to Editors:
First generation 1997 – 2000



Developed as a capable alternative to the SUV and front-wheel drive cars, Volvo Cars’ first Cross Country the V70 XC grew in popularity as old school SUVs began to morph into city jeeps. Cross Country offered a new, adventurous take on motoring that delivered a competent mix of capability, functionality and comfort. The V70 XC was an instant success, especially in the North American market.

Second generation, 2000– 2007



In 2000, the second generation V70 XC came with much bolder styling and higher ground clearance.

When Volvo's first SUV, the XC90, came in 2002, the V70 XC received a newer, more modern All-Wheel Drive system and changed its name to XC70 in order to align to its bigger brother.

Third generation, 2007 - 2016



The third generation Volvo Cross Country arrived in 2007 with added elegance and luxury. The XC70 continued to be a North American love affair, accounting for almost half of the total volume produced.

In 2014, the XC70 gained recognition around the globe as Zlatan Ibrahimović´s car thanks to a Volvo Cars commercial featuring the Swedish footballer. Such was the impact that sales of the model grew markedly during its last years of production.









Fr:


Volvo Cars en terrain connu avec l’arrivée du V90 Cross Country




   

L’indéniable contribution de Volvo Cars à l’identité du segment baroudeur Cross Country est largement reconnue. Avec la révélation imminente du nouveau V90 Cross Country pour compléter sa série 90, le constructeur suédois entend asseoir son leadership et proposer le tout-terrain premium le plus aventurier et confortable du marché.


« Pour beaucoup, “Cross Country” est devenu indissociable de Volvo. Promis dès le départ à un bel avenir, ce concept était idéal pour résister aux assauts du climat sans se laisser intimider par les conditions difficiles que nous connaissons en Suède », a déclaré Håkan Samuelsson, Président et CEO de Volvo Car Group.

Développé en 1996, le premier break Cross Country alliait la flexibilité fonctionnelle à un profil robuste. Aujourd’hui, 20 ans plus tard, le segment Cross Country s’est développé sur le marché des véhicules premium et réserve une expérience de conduite tout-terrain placée sous le double signe de l’aventure et du confort.

Résistance extrême à tous les climats



Imaginés pour résister à l’hostilité d’un climat scandinave impitoyable, les modèles Cross Country affichent une performance remarquable dans toutes les conditions, des pistes boueuses aux routes enneigées jusqu’aux genoux, en passant par les autoroutes qui s’étendent à perte de vue. Très prisé des propriétaires de chevaux et de bateaux en raison de sa haute garde au sol, de sa puissance de traction et de sa transmission intégrale réactive, le Cross Country a conforté son image de pilier du segment premium et se positionne comme une véritable alternative toutes saisons au SUV.

« Dès le début, nous avons été veillés à ce que le concept Cross Country ne soit pas qu’une figure de style. Nous le voulions vraiment tout-terrain et, en développant le segment, l’avons doté de propriétés de confort et d’éléments pratiques auxquels tout conducteur de Volvo peut prétendre », explique Peter Mertens, Senior Vice President Research & Development de Volvo Car Group.

Le V90 Cross Country tant attendu sera dévoilé mi-septembre.


Note aux rédacteurs :


Première génération, 1997–2000



Alternative tout-terrain aux SUV et aux tractions, le V70 XC, premier Cross Country signé Volvo Cars, a gagné en popularité à mesure que les premiers SUV se transformaient en jeeps urbaines. Nouvelle proposition placée sous le signe de l’aventure, le segment Cross Country offrait un mélange convaincant entre capacité hors piste, fonctionnalité et confort. Le succès du V70 XC fut immédiat, en particulier sur le marché nord-américain.

Deuxième génération, 2000–2007



Le V70 XC deuxième génération est né en 2000 avec son style baroudeur bien plus marqué et sa garde au sol relevée.

Quand le premier SUV de Volvo, le XC90, fit son apparition en 2002, le V70 XC adopta un nouveau système de transmission intégrale, plus moderne, et fut rebaptisé XC70 pour s’aligner sur son grand frère.

Troisième génération, 2007-2016



Encore plus élégante et luxueuse, la troisième génération de Volvo Cross Country est née en 2007. L’histoire d’amour entre le XC70 est l’Amérique du Nord ne s’est pas démentie, puisque marché compte pour plus de la moitié du volume total de véhicules sortant des lignes de production.

En 2014, le XC70 a atteint le sommet de la gloire en devenant la voiture de Zlatan Ibrahimović dans un film publicitaire de Volvo Cars mettant en scène le footballeur suédois. L’impact commercial fut tel que la production n’a cessé de croître ces dernières années.



Source: Volvo Cars Glabal Newsroom.

Commentaires