Volvo Cars,
the premium car maker, is promising that you will never have to stop at a
petrol station, go to a car wash or even take your car in for service ever
again, with the launch of a range of concierge services that will become an
integrated part of the Volvo On Call mobile platform.
Volvo is
announcing the roll-out of a pilot program in San Francisco, targeting Volvo
owners driving the new XC90 SUV and S90 luxury sedan. In an effort to make
their customers’ lives easier, Volvo has dug deep into consumer research to
deliver on their customers’ unmet needs. The pilot is due to start in November
and will ramp up to include around 300 Volvo owners.
“Imagine
parking your car in the morning at work and when you head home your car has
been serviced, cleaned and refuelled. These are the kind of services we want to
deliver to our customers. Our research shows that people spend hours every week
doing these small errands – we want to give that time back to Volvo drivers, so
they can do something more valuable instead,” said Björn Annwall, Senior Vice
President, Global Consumer Experience at Volvo Car Group.
Research by
Volvo has shown that over seventy per cent of customers want fuelling services
at their fingertips, while fifty-six per cent want their car picked up for
routine maintenance, and forty-nine per cent would like to be able to have
their car moved to another location when desired.
“Our
approach is a simple one – we aim to make life easier by employing the latest
connected technology in an easy-to-use smartphone app. We are taking an open
and agile approach to this and welcome collaboration with partners with new and
innovative service offers. This is just the beginning,” said Anders
Tylman-Mikiewicz, Vice President Consumer Connectivity Services at Volvo Car
Group.
The Volvo
owners participating in the pilot can use the pilot app to identify concierge
services available in the immediate vicinity and order them via their
smartphone. Requests are then sent to an authorized Volvo service provider, who
will refuel the vehicle, perform scheduled maintenance, or whatever additional
service the owner has requested.
The app
provides a one-time-use digital key, which is location and time-specific, and
sends it out to the authorised service provider. When services are complete,
the car is locked and the digital key expires. The car can also be returned to
where the customer left it or delivered to a completely new location at the
customer’s request.
Volvo Cars’
network of digital innovation labs in California, Shanghai and Gothenburg are
focusing on understanding the needs of the company’s growing customer base in
an effort to further expand the range of services on offer. Due to the scalable
nature of the Volvo On Call platform, new services can be easily added to
ultimately offer a whole range of time-saving services around your car.
Fr:
Source: Volvo Cars Global Newsroom.
Fr:
Des services de conciergerie signés Volvo Cars pour simplifier la vie
Volvo Cars, le constructeur premium, fait une promesse à ses
clients : grâce au lancement d’une série de services de conciergerie intégrés à
la plateforme Volvo On Call, ils ne devront jamais plus s’arrêter pour faire le
plein, passer les portiques de lavage ou déposer leur voiture pour révision.
Volvo annonce le déploiement d’un programme pilote à San
Francisco impliquant trois cents propriétaires du nouveau SUV Volvo XC90 et de
la berline de luxe Volvo S90. Soucieux de simplifier la vie de ses clients,
Volvo étudie de près les attentes des consommateurs pour être en mesure de
répondre à leurs besoins non satisfaits.
« Imaginez-vous garer votre voiture le matin au bureau
et, au moment de rentrer chez vous, retrouver une voiture révisée et lavée avec
le plein de carburant. C’est le genre de services que nous souhaitons proposer
à nos clients. Nos études révèlent que l’on passe plusieurs heures par semaine
à gérer ce genre d’impératifs. Nous voulons rendre ce temps précieux aux
conducteurs de Volvo pour qu’ils puissent en profiter autrement », affirme
Björn Annwall, Senior Vice President, Global Consumer Experience de Volvo Car
Group.
Selon les études menées par Volvo, plus de 70 % des
clients souhaitent pouvoir faire le plein du bout des doigts, tandis que
56 % aimeraient que leur voiture soit récupérée par un tiers pour les
entretiens réguliers et 49 % qu’elle puisse être déplacée si nécessaire.
« Notre démarche est assez simple : nous voulons
faciliter la vie des utilisateurs en nous appuyant sur les dernières
technologies connectées, regroupées sous la forme d’une application pour
smartphone simple d’utilisation. Notre approche est ouverte et agile et nous
sommes disposés à envisager toute collaboration avec des partenaires proposant
une gamme de services inédite et innovante. L’aventure ne fait que
commencer », précise Anders Tylman-Mikiewicz, Vice President Consumer
Connectivity Services de Volvo Car Group.
Les propriétaires de Volvo participant au programme pourront
utiliser leur application pilote pour trouver les services de conciergerie
disponibles dans leur environnement proche et les réserver via leur smartphone.
Les demandes seront transmises à un prestataire de services agréé Volvo qui se
chargera de faire le plein de la voiture, de la laver, de la déposer en
concession pour la révision prévue ou d’assurer tout autre service dont peut
avoir besoin le client.
L’application génère une clé numérique à usage unique qui ne
peut être utilisée qu’à un endroit et pendant un laps temps donnés, puis
l’envoie au prestataire de services agréé. Une fois les prestations effectuées,
la voiture est verrouillée et la clé numérique expire. Le véhicule peut ensuite
être ramené à son emplacement initial ou livré dans n’importe quel autre
endroit à la demande du client.
Le réseau Volvo Cars de laboratoires d’innovation numérique,
qui s’étend de la Californie à Göteborg, en passant par Shanghai, étudie les
besoins des clients en croissance constante de la marque en vue de développer
l’éventail de services proposés. La modularité de la plateforme Volvo On Call
facilite l’ajout de nouvelles prestations qui devraient permettre, à terme,
d’offrir une gamme complète de services imaginés pour faire gagner du temps aux
propriétaires de Volvo.
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