Volvo Cars’ concierge service will make your life easier. 7911







Volvo Cars, the premium car maker, is promising that you will never have to stop at a petrol station, go to a car wash or even take your car in for service ever again, with the launch of a range of concierge services that will become an integrated part of the Volvo On Call mobile platform.

Volvo is announcing the roll-out of a pilot program in San Francisco, targeting Volvo owners driving the new XC90 SUV and S90 luxury sedan. In an effort to make their customers’ lives easier, Volvo has dug deep into consumer research to deliver on their customers’ unmet needs. The pilot is due to start in November and will ramp up to include around 300 Volvo owners.

“Imagine parking your car in the morning at work and when you head home your car has been serviced, cleaned and refuelled. These are the kind of services we want to deliver to our customers. Our research shows that people spend hours every week doing these small errands – we want to give that time back to Volvo drivers, so they can do something more valuable instead,” said Björn Annwall, Senior Vice President, Global Consumer Experience at Volvo Car Group.

Research by Volvo has shown that over seventy per cent of customers want fuelling services at their fingertips, while fifty-six per cent want their car picked up for routine maintenance, and forty-nine per cent would like to be able to have their car moved to another location when desired.

“Our approach is a simple one – we aim to make life easier by employing the latest connected technology in an easy-to-use smartphone app. We are taking an open and agile approach to this and welcome collaboration with partners with new and innovative service offers. This is just the beginning,” said Anders Tylman-Mikiewicz, Vice President Consumer Connectivity Services at Volvo Car Group.

The Volvo owners participating in the pilot can use the pilot app to identify concierge services available in the immediate vicinity and order them via their smartphone. Requests are then sent to an authorized Volvo service provider, who will refuel the vehicle, perform scheduled maintenance, or whatever additional service the owner has requested. 

The app provides a one-time-use digital key, which is location and time-specific, and sends it out to the authorised service provider. When services are complete, the car is locked and the digital key expires. The car can also be returned to where the customer left it or delivered to a completely new location at the customer’s request.

Volvo Cars’ network of digital innovation labs in California, Shanghai and Gothenburg are focusing on understanding the needs of the company’s growing customer base in an effort to further expand the range of services on offer. Due to the scalable nature of the Volvo On Call platform, new services can be easily added to ultimately offer a whole range of time-saving services around your car.








Fr:



Des services de conciergerie signés Volvo Cars pour simplifier la vie





Volvo Cars, le constructeur premium, fait une promesse à ses clients : grâce au lancement d’une série de services de conciergerie intégrés à la plateforme Volvo On Call, ils ne devront jamais plus s’arrêter pour faire le plein, passer les portiques de lavage ou déposer leur voiture pour révision.

Volvo annonce le déploiement d’un programme pilote à San Francisco impliquant trois cents propriétaires du nouveau SUV Volvo XC90 et de la berline de luxe Volvo S90. Soucieux de simplifier la vie de ses clients, Volvo étudie de près les attentes des consommateurs pour être en mesure de répondre à leurs besoins non satisfaits.


« Imaginez-vous garer votre voiture le matin au bureau et, au moment de rentrer chez vous, retrouver une voiture révisée et lavée avec le plein de carburant. C’est le genre de services que nous souhaitons proposer à nos clients. Nos études révèlent que l’on passe plusieurs heures par semaine à gérer ce genre d’impératifs. Nous voulons rendre ce temps précieux aux conducteurs de Volvo pour qu’ils puissent en profiter autrement », affirme Björn Annwall, Senior Vice President, Global Consumer Experience de Volvo Car Group.

Selon les études menées par Volvo, plus de 70 % des clients souhaitent pouvoir faire le plein du bout des doigts, tandis que 56 % aimeraient que leur voiture soit récupérée par un tiers pour les entretiens réguliers et 49 % qu’elle puisse être déplacée si nécessaire.

« Notre démarche est assez simple : nous voulons faciliter la vie des utilisateurs en nous appuyant sur les dernières technologies connectées, regroupées sous la forme d’une application pour smartphone simple d’utilisation. Notre approche est ouverte et agile et nous sommes disposés à envisager toute collaboration avec des partenaires proposant une gamme de services inédite et innovante. L’aventure ne fait que commencer », précise Anders Tylman-Mikiewicz, Vice President Consumer Connectivity Services de Volvo Car Group.

Les propriétaires de Volvo participant au programme pourront utiliser leur application pilote pour trouver les services de conciergerie disponibles dans leur environnement proche et les réserver via leur smartphone. Les demandes seront transmises à un prestataire de services agréé Volvo qui se chargera de faire le plein de la voiture, de la laver, de la déposer en concession pour la révision prévue ou d’assurer tout autre service dont peut avoir besoin le client.

L’application génère une clé numérique à usage unique qui ne peut être utilisée qu’à un endroit et pendant un laps temps donnés, puis l’envoie au prestataire de services agréé. Une fois les prestations effectuées, la voiture est verrouillée et la clé numérique expire. Le véhicule peut ensuite être ramené à son emplacement initial ou livré dans n’importe quel autre endroit à la demande du client.

Le réseau Volvo Cars de laboratoires d’innovation numérique, qui s’étend de la Californie à Göteborg, en passant par Shanghai, étudie les besoins des clients en croissance constante de la marque en vue de développer l’éventail de services proposés. La modularité de la plateforme Volvo On Call facilite l’ajout de nouvelles prestations qui devraient permettre, à terme, d’offrir une gamme complète de services imaginés pour faire gagner du temps aux propriétaires de Volvo.




Source: Volvo Cars Global Newsroom.











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