Volvo Cars wants you to rediscover your passion in life with the V90 Cross Country. 7960



   

Volvo Cars, the premium car maker, is challenging people to rediscover their passion in life with the new V90 Cross Country campaign.

International research, undertaken by Volvo Cars, shows that six out of ten people globally want to spend more time pursuing outdoor activities – with hiking, running and cycling topping the most-popular list. Among those who feel unable to prioritise their hobbies, 68 per cent indicated that their work takes up too much time in their life. Responding to these insights, Volvo Cars’ new V90 Cross Country campaign encourages people to rediscover their passions and adventures that they once loved and prioritised.

“Most of us reach a point in life when we choose a career over being a ski bum or a surfer. For some people this can mean losing their sense of adventure as they settle into a comfortable life. This campaign reminds us that now is the time to reconnect with the people and passions we love so much and to live our lives to the fullest,” says Thomas Andersson, Vice President Global Marketing, Volvo Car Group.

Taking inspiration from the late British philosopher Alan Watts, the new campaign encourages people to rediscover their forgotten passions, rethink their priorities in life and live more in the moment.

“Without clichéd images of rural terrain or off-road capabilities, the V90 Cross Country is presented as The Get Away Car; a perfect enabler that helps people get away from their busy lives to reach that much-sought-after work-life balance,” says Thomas Andersson.

The campaign film, shot in and around Vancouver, Canada, follows four business professionals reconnecting with their loved ones and the passions of their past, leaving the city behind in their Volvo V90 Cross Country for surfing, fishing and nature photography trips.

The imagery is contrasted by the iconic 1959 “Live Fully Now” speech by philosopher Alan Watts, in which he discourages people from living for future status, and instead encourages them to live in the moment and do more of what they love. The message is clear: “You Can’t Live at All, Unless You Can Live Fully, Now.”

See the campaign and follow Volvo Cars on YouTubeFacebook or Twitter.

Note to Editors 
Alan Watts (1915–1973) was a British philosopher, best known as an interpreter and populariser of Eastern philosophy for a Western audience. By the late sixties, he had become a counterculture celebrity, who travelled widely to speak across the US and Europe. He wrote 25 books and his audio library comprises more than 400 talks. Today, he has a huge following with podcast and YouTube components approaching ten million downloads. His ideas are particularly popular in the global outdoor community.  His legacy is managed by his son, Mark Watts.








Fr :


Volvo Cars vous invite à redécouvrir vos passions avec le V90 Cross Country




   

À travers sa campagne pour le nouveau V90 Cross Country, le constructeur automobile premium Volvo Cars vous met au défi de renouer avec vos grandes passions.



Selon une étude menée par Volvo Cars, six personnes sur dix dans le monde souhaiteraient consacrer davantage de temps à des activités de plein air, au premier rang desquelles la randonnée, la course à pied et le vélo. Parmi les gens qui se sentent dans l’impossibilité de donner la priorité à leurs loisirs, ils sont 68 % à indiquer que le travail occupe une trop grande place dans leur vie. S’appuyant sur ces enseignements, la campagne de Volvo Cars pour le nouveau V90 Cross Country invite les gens à redécouvrir les passions et les aventures qui les faisaient vibrer et auxquelles ils accordaient jadis la priorité.

« La plupart d’entre nous atteignons un stade de notre existence où nous faisons passer notre carrière professionnelle avant des passions comme le ski ou le surf, par exemple. En s’installant dans un style de vie confortable, certains perdent leur goût de l’aventure. Cette campagne nous rappelle que le moment est venu de nous reconnecter avec les gens et les passions que nous aimons par-dessus tout et de croquer la vie à pleines dents », explique Thomas Andersson, Vice-Président Marketing Monde au sein de Volvo Car Group.

Puisant son inspiration chez le regretté philosophe britannique Alan Watts, la nouvelle campagne encourage les gens à redécouvrir leurs passions oubliées, à redéfinir leurs priorités dans la vie et à profiter davantage de l’instant présent.

« Loin des images vues et revues de décors champêtres ou de prouesses tout-terrain, le V90 Cross Country est présenté comme un passeport pour l’évasion, un complice idéal pour aider les gens à s’évader d’un quotidien frénétique et trouver le fameux équilibre entre vie professionnelle et vie privée », poursuit Thomas Andersson.

Tourné au Canada, à Vancouver et dans ses environs, le film de la campagne publicitaire met en scène quatre actifs qui retrouvent leurs êtres chers et les passions de leurs jeunes années, fuyant la ville à bord de leur Volvo V90 Cross Country pour aller surfer, pêcher ou prendre des photos en pleine nature.

Les images ont pour toile de fond sonore le célèbre discours « Live Fully Now » (Vivre pleinement maintenant) prononcé en 1959 par le philosophe Alan Watts, dans lequel il dissuade les gens de ne vivre que pour lendemain et les encourage à vivre l’instant présent et à se consacrer davantage à leurs véritables passions. Le message est limpide : You Can’t Live at All, Unless You Can Live Fully, Now, autrement dit « On ne vit rien, si on ne vit pas pleinement… maintenant ».

Visionnez la campagne et suivez Volvo Cars sur YouTubeFacebook ou Twitter.

Note aux rédacteurs :
Le philosophe britannique Alan Watts (1915–1973) s’est rendu célèbre en interprétant et en popularisant la pensée orientale auprès du public occidental. À la fin des années soixante, il est devenu une icône de la contre-culture, et a été invité à s’exprimer aux quatre coins des États-Unis et de l’Europe. Il a publié 25 ouvrages et sa bibliothèque sonore comprend plus de 400 interventions. Aujourd’hui encore, il fait l’objet d’un immense intérêt, comme en témoignent les près de dix millions de téléchargements en podcast et sur YouTube. Ses idées sont particulièrement populaires auprès des communautés prônant le retour à la nature. Son héritage est géré par son fils, Mark Watts.




Source: Volvo Cars Global Newsroom.






















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