Volvo Cars reports operating profit of SEK11bn in 2016. 7976








Volvo Cars, the premium car maker, has reported a robust 66 per cent increase in operating profit in 2016 to SEK11.0bn compared to SEK6.6bn in 2015, as global sales hit a new record of 534,332 cars.

Net revenue for the period increased 10 per cent to SEK180.7bn compared to SEK164.0bn in 2015 while the operating profit margin improved significantly from 4 per cent in 2015 to 6.1 per cent in 2016.

The results provide the latest proof that Volvo’s ongoing financial and operational transformation is gathering pace. Global sales rose 6.2 per cent, underpinned by an 11.5 increase in China and an 18.1 rise in the US, Volvo’s two largest individual sales markets.

“Volvo is going from strength to strength,” said Håkan Samuelsson, president and chief executive. “The new models are successful, sales are at record levels and profits are up substantially reflecting the contribution of all our employees. On the back of these achievements, I foresee that 2017 will also be a record year in terms of sales.”

Full details of the company’s financial results are available by following this link and will be discussed further at a press conference starting at 10:00am CET, which can be followed via this link.

The last financial year was an important one for Volvo Cars.

For the first time in its 89 year history, it conducted a €500m bond issue in May, followed in November by a SEK3bn bond issue. In December, it raised a further SEK5bn from the sale of equity to three institutions.

On the operational front, Volvo Cars completed the roll-out of its top-of-the-range 90 series during 2016, successfully repositioning the brand as a genuine premium competitor.

Volvo Cars also announced two significant new alliances in 2016 that reinforce its leading position in autonomous driving, connectivity and safety.

In August, it joined forces with Uber, the ride-sharing company, to develop next generation autonomous driving cars. In September it announced plans to create a new joint venture with Autoliv, the worldwide leader in automotive safety systems, to develop autonomous driving software, the first time a leading premium car maker has joined forces with a tier one supplier to develop new ADAS and AD technologies.

“With these alliances, Volvo Cars is positioning itself for coming changes in the automotive industry. These themes of sustainable profitability, rising sales and new business initiatives will be continued in 2017,” said Mr Samuelsson.




Fr:


Volvo Cars annonce un résultat d’exploitation de 11 milliards de SEK (1,2 milliard d’euros) en 2016

                                                       

   

Volvo Cars, le constructeur automobile premium, annonce une importante hausse de son résultat d’exploitation en 2016, qui progresse de 66 % pour s’établir à 11 milliard de SEK (1,2 milliard d’euros), contre 6,6 milliards de SEK (697 millions d’euros) en 2015, tandis que ses ventes mondiales atteignent un nouveau record de 534 332 véhicules.

« Volvo va de succès en succès », se réjouit Håkan Samuelsson, Président et CEO de Volvo Cars. « Nos nouveaux modèles sont très prisés, les ventes atteignent des niveaux records et les bénéfices enregistrent une hausse sensible qui reflète l’implication de l’ensemble nos collaborateurs. Fort de ce constat, 2017 s’annonce, elle aussi, comme une année record en termes de ventes ».

Pour en savoir plus sur la performance financière de l’entreprise, consultez cette page. Ces résultats seront détaillés lors de la conférence de presse donnée à 10 heures CET, laquelle peut être suivie en cliquant ici.

Le dernier exercice a marqué un tournant pour Volvo Cars.

Pour la première fois en 89 ans d’histoire, en mai dernier, le constructeur a lancé une émission obligataire de 500 millions d’euros, suivie en novembre d’une deuxième émission, d’un montant de 3 milliards de SEK (317 millions d’euros). En décembre, Volvo Cars a levé 5 milliards de SEK supplémentaires (528 millions d’euros) grâce à la vente d’actions privilégiées à trois institutions.

Sur le front opérationnel, Volvo Cars a terminé courant 2016 le déploiement d’une nouvelle gamme 90 prestigieuse qui légitime le repositionnement de la marque sur le segment des constructeurs premium.

Cette même année, Volvo Cars a par ailleurs annoncé deux nouvelles alliances appelées à renforcer son leadership en matière de conduite autonome, de connectivité et de sécurité.

En août, le constructeur suédois s’est associé à Uber, le spécialiste du partage de voitures, pour développer la nouvelle génération de voitures autonomes. Puis, en septembre, il a annoncé son intention de créer une nouvelle joint-venture avec Autoliv, leader mondial des systèmes de sécurité automobile, pour développer un logiciel de conduite autonome. C’est la première fois qu’un grand constructeur premium s’associe à un équipementier de premier rang pour développer de nouvelles technologies d’aide à la conduite ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) et de conduite autonome.

« Avec ces partenariats, Volvo Cars se place en position stratégique pour anticiper les évolutions de l’industrie de l’automobile à venir. La rentabilité durable, la hausse des ventes et les nouvelles initiatives commerciales sont des thèmes qui trouveront leur prolongement en 2017 », a précisé M. Samuelsson.




Source: Volvo Cars Global Newsroom. 

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