Volvo’s first all electric car will be made in China. 8032







Volvo Cars, the premium car maker, will build its first fully electric car in China, the company announced today at Auto Shanghai in China.

The all new model will be based on Volvo’s Compact Modular Architecture (CMA) for smaller cars, and will be available for sale in 2019 and exported globally from China, Volvo said.

The decision to make its first electric car in China highlights the central role China will play in Volvo’s electrified future and underlines China’s growing sophistication as a manufacturing centre for the automotive industry.

“Volvo Cars fully supports the Chinese government’s call for cleaner air as outlined in the latest five-year plan. It is fully in-line with our own core values of environmental care, quality and safety,” said Håkan Samuelsson, chief executive of Volvo Cars. “We believe that electrification is the answer to sustainable mobility.”

China is the world’s largest sales market for electrified cars and has ambitious targets to expand sales of fully electric and hybrid cars in order to address congestion and air quality issues in its cities.

Volvo has a commitment to sell a total of 1m electrified cars – including fully electric cars and hybrids – by 2025. It is also developing a fully electric car on its Scalable Product Architecture (SPA). The Swedish company also plans to offer plug-in hybrid versions of every model.

Volvo has three manufacturing facilities in China in Daqing, which makes its 90 series cars, Chengdu, which makes its 60 series cars, and Luqiao, which will make its 40 series cars.








Fr:


La première Volvo 100 % électrique sera construite en Chine



   

Volvo Cars, le constructeur automobile premium, a annoncé au salon automobile de Shanghai qu’il produira sa première voiture 100 % électrique en Chine.

Le tout nouveau modèle sera basé sur la plateforme CMA (Compact Modular Architecture) conçue pour les modèles compacts. Commercialisé dès 2019, il sera exporté dans le monde entier depuis la Chine, a précisé Volvo.

La décision de construire sa première voiture électrique en Chine souligne la place centrale du pays dans le futur électrique de Volvo et met en évidence le rôle croissant que joue la Chine en tant que centre de production automobile.

« Volvo Cars souscrit pleinement à la politique des pouvoirs publics chinois en faveur d’un air plus propre telle que définie dans le dernier plan quinquennal. Cette orientation est parfaitement en phase avec notre attachement profond envers la protection de l’environnement, la qualité et la sécurité », a déclaré Håkan Samuelsson, Président et CEO de Volvo Cars. « Nous voyons dans l’électrification la réponse aux besoins en mobilité durable ».

La Chine, qui est le plus grand marché du monde pour les véhicules électriques, ne cache pas ses ambitions en matière de développement des ventes de voitures 100 % électriques et hybrides pour lutter contre les embouteillages et les problèmes de qualité de l’air en ville.

Volvo s’est engagé à vendre un million de voitures 100 % électriques et hybrides à l’horizon 2025. Le constructeur développe également une voiture tout électrique basée sur sa plateforme SPA (Scalable Product Architecture). L’entreprise suédoise annonce aussi son intention de proposer une version hybride rechargeable de chaque modèle de sa gamme.

Volvo dispose de trois unités de production en Chine : à Daqing pour les véhicules de la gamme 90, à Chengdu pour la gamme 60 et à Luqiao pour les futurs modèles de la gamme 40.




Source: VolvoCars Global Newsroom.

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