Swedish football legend Zlatan Ibrahimović visits Volvo Cars. 2031

   


Swedish football legend Zlatan Ibrahimović visited the Volvo grounds in Torslanda today, in what was one of the most prominent company visits in the history of Volvo Cars.

The Manchester United striker, known for his involvement in several successful Volvo Cars marketing campaigns, took a tour around the Torslanda manufacturing plant and witnessed first-hand the production of Volvo’s brand new 90 and 60 Series cars.

Mr Ibrahimović, known as simply Zlatan to football fans around world, also spent considerable time meeting with employees from around the company, taking photos and signing autographs.


Earlier in the day, he received an exclusive behind-the-scenes look at upcoming Volvo models and technologies at the company’s high-security design center.

During Zlatan’s visit, Volvo Cars and the Swedish Football Association (SvFF) also announced a joint collaboration for a new grant called Number 10, after the striker’s current squad number. With Zlatan acting as spokesperson and frontman, the aim of Number 10 is to support people working to promote Swedish football and values such as equality, diversity and teamwork. More details will follow later this week.

The collaboration between Volvo Cars and Zlatan Ibrahimović started in 2014 with a marketing campaign for the XC70 crossover, in which Zlatan reimagined the Swedish national anthem together with producer Max Martin against a backdrop of the Swedish outdoors. The impact of the campaign was so strong that sales of the XC70 grew markedly during its last years of production, a highly unusual feat.

In 2016 Volvo and Zlatan teamed up again, this time to launch Volvo’s brand new V90 large premium estate in the EMEA region. World-renowned film music composer Hans Zimmer wrote the music, while the campaign once again focused on Volvo’s and Zlatan’s Swedish heritage.

It described how Zlatan’s career took him from growing up in the tough Malmö neighbourhood of Rosengård to international football success, all the way to Zlatan’s emotional farewell to the national football team. The V90 quickly became one of Volvo’s most popular models in EMEA.

Zlatan’s footballing career began at Malmö FF in the late nineties. The Swedish striker was quickly signed by Dutch side Ajax – the beginning of an illustrious international career that spanned the top Italian, French, Spanish and English leagues, playing for clubs such as Paris St-Germain, Barcelona, Juventus, Inter Milan and AC Milan. He currently plays at English record title-winners Manchester United.

Zlatan received the Swedish player of the year award Guldbollen (Golden Ball) a record eleven times, including ten consecutive times from 2007 to 2016. 






 Fr:



La légende suédoise du football Zlatan Ibrahimović visite Volvo Cars.



   

Zlatan Ibrahimović, la légende suédoise du ballon rond, s’est rendu hier sur le site de Volvo à Torslanda pour ce qui restera, par le prestige de son hôte, l’une des visites les plus marquantes de l’histoire de Volvo Cars.

Connu pour sa participation à plusieurs campagnes marketing de Volvo Cars couronnées de succès, le buteur de Manchester United a visité l’unité de production de Torslanda et assisté depuis les premières loges à l’assemblage des tout nouveaux modèles Volvo des gammes 90 et 60.

M. Ibrahimović, « Zlatan » pour les fans du monde entier, a également passé un long moment en compagnie des collaborateurs de l’entreprise pour une séance d’autographes et de photos.


Auparavant, il a pu découvrir en spectateur privilégié les futurs modèles et dernières technologies de Volvo au sein du centre de design ultra-sécurisé du constructeur.

La visite de Zlatan a également été l’occasion pour Volvo Cars et la Fédération suédoise de football (SvFF) d’annoncer leur collaboration pour la création d’une nouvelle bourse baptisée « Number 10 » en référence au numéro de maillot actuel de l’attaquant. L’objectif de ce programme, dont Zlatan sera le porte-parole et représentant, est de venir en aide aux personnes œuvrant à la promotion du football suédois et de défendre des valeurs telles que l’égalité, la diversité et l’esprit d’équipe. De plus amples détails seront dévoilés en fin de semaine.

La collaboration entre Volvo Cars et Zlatan Ibrahimović a débuté en 2014 avec une campagne publicitaire pour le crossover XC70 dans laquelle Zlatan revisitait l’hymne national suédois avec le producteur Max Martin sur fond de grands espaces suédois. L’impact de la campagne fut tel que les ventes du XC70 n’ont cessé de croître jusqu’à l’arrêt de sa production, une prouesse pour le moins inhabituelle.

En 2016, Volvo et Zlatan se sont retrouvés, cette fois pour le lancement dans la région Europe, Moyen-Orient, Afrique (EMEA) du tout nouveau grand break premium de Volvo, le V90. La campagne, dont le célèbre compositeur de musique de film Hans Zimmer a composé la toile sonore, mettait une fois de plus l’accent sur l’héritage suédois de Volvo et de Zlatan.

La campagne retraçait la carrière de Zlatan, qui l’a mené du quartier difficile de Rosengård, à Malmö, jusqu’au sommet de la gloire footballistique, pour finir sur l’adieu poignant de Zlatan à l’équipe nationale de football. Le V90 est rapidement devenu l’un des modèles Volvo les plus prisés de la région EMEA.

C’est à la fin des années 1990, au Malmö FF, que Zlatan a commencé sa carrière de footballeur. Le buteur suédois signa très rapidement à l’Ajax, ce qui donna le réel coup d’envoi à son incroyable épopée au sein des ligues italiennes, française, espagnole et anglaise, et plus particulièrement au PSG, au FC Barcelone, à la Juventus, à l’Inter de Milan et au Milan AC. Il joue actuellement sous les couleurs de Manchester United, le club le plus titré d’Angleterre.

Zlatan a reçu le Guldbollen (ballon d’or) du joueur suédois de l’année à onze reprises, un record absolu, dont dix consécutives de 2007 à 2016.


Source : Volvo Cars.

Commentaires