Swedish
football legend Zlatan Ibrahimović visited the Volvo grounds in Torslanda
today, in what was one of the most prominent company visits in the history of
Volvo Cars.
The
Manchester United striker, known for his involvement in several successful
Volvo Cars marketing campaigns, took a tour around the Torslanda manufacturing
plant and witnessed first-hand the production of Volvo’s brand new 90 and 60
Series cars.
Mr
Ibrahimović, known as simply Zlatan to football fans around world, also spent
considerable time meeting with employees from around the company, taking photos
and signing autographs.
Earlier in
the day, he received an exclusive behind-the-scenes look at upcoming Volvo
models and technologies at the company’s high-security design center.
During
Zlatan’s visit, Volvo Cars and the Swedish Football Association (SvFF) also
announced a joint collaboration for a new grant called Number 10, after the
striker’s current squad number. With Zlatan acting as spokesperson and
frontman, the aim of Number 10 is to support people working to promote Swedish
football and values such as equality, diversity and teamwork. More
details will follow later this week.
The
collaboration between Volvo Cars and Zlatan Ibrahimović started in 2014
with a marketing campaign for the XC70 crossover, in which Zlatan reimagined
the Swedish national anthem together with producer Max Martin against a
backdrop of the Swedish outdoors. The impact of the campaign was so strong that
sales of the XC70 grew markedly during its last years of production, a highly
unusual feat.
In 2016
Volvo and Zlatan teamed up again, this time to launch Volvo’s brand new V90
large premium estate in the EMEA region. World-renowned film music composer
Hans Zimmer wrote the music, while the campaign once again focused on Volvo’s
and Zlatan’s Swedish heritage.
It
described how Zlatan’s career took him from growing up in the tough Malmö
neighbourhood of Rosengård to international football success, all the way to
Zlatan’s emotional farewell to the national football team. The V90 quickly
became one of Volvo’s most popular models in EMEA.
Zlatan’s
footballing career began at Malmö FF in the late nineties. The Swedish striker
was quickly signed by Dutch side Ajax – the beginning of an illustrious
international career that spanned the top Italian, French, Spanish and English
leagues, playing for clubs such as Paris St-Germain, Barcelona, Juventus, Inter
Milan and AC Milan. He currently plays at English record title-winners
Manchester United.
Zlatan
received the Swedish player of the year award Guldbollen (Golden Ball) a record
eleven times, including ten consecutive times from 2007 to 2016.
Fr:
La légende suédoise du football Zlatan Ibrahimović visite
Volvo Cars.
Zlatan Ibrahimović, la légende suédoise du ballon rond,
s’est rendu hier sur le site de Volvo à Torslanda pour ce qui restera, par le
prestige de son hôte, l’une des visites les plus marquantes de l’histoire de
Volvo Cars.
Connu pour sa participation à plusieurs campagnes marketing
de Volvo Cars couronnées de succès, le buteur de Manchester United a visité
l’unité de production de Torslanda et assisté depuis les premières loges à
l’assemblage des tout nouveaux modèles Volvo des gammes 90 et 60.
M. Ibrahimović, « Zlatan » pour les fans du
monde entier, a également passé un long moment en compagnie des collaborateurs
de l’entreprise pour une séance d’autographes et de photos.
Auparavant, il a pu découvrir en spectateur privilégié les
futurs modèles et dernières technologies de Volvo au sein du centre de design
ultra-sécurisé du constructeur.
La visite de Zlatan a également été l’occasion pour Volvo
Cars et la Fédération suédoise de football (SvFF) d’annoncer leur collaboration
pour la création d’une nouvelle bourse baptisée « Number 10 » en
référence au numéro de maillot actuel de l’attaquant. L’objectif de ce
programme, dont Zlatan sera le porte-parole et représentant, est de venir en
aide aux personnes œuvrant à la promotion du football suédois et de défendre
des valeurs telles que l’égalité, la diversité et l’esprit d’équipe. De plus
amples détails seront dévoilés en fin de semaine.
La collaboration entre Volvo Cars et Zlatan
Ibrahimović a débuté en 2014 avec une campagne publicitaire pour le
crossover XC70 dans laquelle Zlatan revisitait l’hymne national suédois avec le
producteur Max Martin sur fond de grands espaces suédois. L’impact de la
campagne fut tel que les ventes du XC70 n’ont cessé de croître jusqu’à l’arrêt
de sa production, une prouesse pour le moins inhabituelle.
En 2016, Volvo et Zlatan se sont retrouvés, cette fois pour
le lancement dans la région Europe, Moyen-Orient, Afrique (EMEA) du tout
nouveau grand break premium de Volvo, le V90. La campagne, dont le célèbre
compositeur de musique de film Hans Zimmer a composé la toile sonore, mettait
une fois de plus l’accent sur l’héritage suédois de Volvo et de Zlatan.
La campagne retraçait la carrière de Zlatan, qui l’a mené du
quartier difficile de Rosengård, à Malmö, jusqu’au sommet de la gloire
footballistique, pour finir sur l’adieu poignant de Zlatan à l’équipe nationale
de football. Le V90 est rapidement devenu l’un des modèles Volvo les plus
prisés de la région EMEA.
C’est à la fin des années 1990, au Malmö FF, que Zlatan a
commencé sa carrière de footballeur. Le buteur suédois signa très rapidement à
l’Ajax, ce qui donna le réel coup d’envoi à son incroyable épopée au sein des
ligues italiennes, française, espagnole et anglaise, et plus particulièrement
au PSG, au FC Barcelone, à la Juventus, à l’Inter de Milan et au
Milan AC. Il joue actuellement sous les couleurs de Manchester United, le
club le plus titré d’Angleterre.
Zlatan a reçu le Guldbollen (ballon d’or) du joueur suédois
de l’année à onze reprises, un record absolu, dont dix consécutives de 2007 à
2016.
Source : Volvo Cars.
Commentaires
Enregistrer un commentaire