Volvo Cars’
first entry into the small premium SUV segment is proving popular among car
buyers, with global XC40 orders already exceeding 20,000 units. Delivery of
cars to dealers started earlier this month.
Following
its successful introduction to European and American customers, the XC40 will
launch in China, the world’s largest car market, at the Beijing Auto Show this
spring.
Well-received
by customers, the XC40 has also attracted acclaim from media around the globe.
Volvo’s new small SUV is one of seven shortlisted for the 2018 European Car of
the Year, the winner of which will be announced in March. This week, the XC40
was awarded the prestigious Car of the Year award by leading UK automotive
publication What Car?
“With the
XC40, we enter the fastest growing segment in the industry,” said Björn
Annwall, senior vice president of strategy, brand and retail at Volvo Cars.
“The XC40 completes our global SUV line-up, bringing the award-winning safety,
connectivity and infotainment technologies known from our larger cars to the
small SUV segment. These latest figures show that our customers clearly like
what they see.”
The arrival
of the XC40 means that for the first time, Volvo Cars has three new globally
available SUVs in what is the fastest growing segment of the automotive market,
paving the way for further growth in sales and profitability.
The XC40 is
the first model on Volvo Cars’ new compact modular vehicle architecture (CMA),
which will underpin all upcoming cars in the 40 Series, including fully
electrified vehicles. Co-developed within Geely, CMA provides the company with
the necessary economies of scale for this segment.
The XC40 is
also the first Volvo to come with a car-sharing feature, enabled via Volvo’s
digital key technology and its connected services platform Volvo On Call. XC40
owners can simply share their car with family and friends without having to
hand over a physical key.
Today Volvo
Cars also launches its global marketing campaign around the XC40. The campaign
features a new version of the famous ‘My Favorite Things’ song from the classic
musical and film, ‘Sound of Music’. The campaign version was recorded by
Swedish artist Jennie Abrahamson and was released on Spotify just prior to the
campaign launch. The song and updated context underline Volvo Cars’ approach to
challenging the traditional car ownership model.
Volvo Cars
launches the XC40 marketing campaign in Europe with the campaign film debut on
Swedish commercial television channel TV4 at 20:25 CET on Friday 26 January.
Fr:
Le Volvo XC40 poursuit son opération séduction en Chine
L’entrée de Volvo Cars sur le segment des SUV compacts
premium séduit incontestablement le marché, comme en témoignent les commandes
de XC40 à l’échelle mondiale, qui dépassent déjà les 20 000 unités. Les
livraisons en concession ont commencé début janvier.
Après une introduction réussie auprès de la clientèle
européenne et américaine, le XC40 va être lancé en Chine, plus gros marché
automobile du monde, à l’occasion du Salon de l’Automobile du Pékin.
Bien accueilli par les clients, le XC40 a également été
plébiscité par les médias du monde entier. Le nouveau SUV compact de Volvo
compte parmi les sept modèles finalistes pour le titre de Voiture européenne de
l’année 2018, qui sera décerné en mars. Cette semaine, le XC40 a aussi le
prestigieux trophée Car of the Year décerné par le célèbre
magazine automobile britannique What Car?.
« Avec le XC40, nous pénétrons le segment qui affiche
la plus forte croissance du secteur », a déclaré Björn Annwall, Senior
Vice President Strategy, Brand and Retail chez Volvo Cars. « Le XC40 vient
compléter notre offre mondiale de SUV en transposant les systèmes de sécurité,
de connectivité et multimédias déjà récompensés des grands modèles au segment
des SUV compacts. Les derniers chiffres montrent que les clients apprécient
grandement l’offre qui leur est proposée. »
Avec l’arrivée du XC40, Volvo Cars aligne trois nouveaux
modèles de SUV sur le marché mondial, sur le segment le plus dynamique du
marché automobile. Cette offre sans précédent pour le constructeur suédois est
porteuse de progression des ventes et de rentabilité.
De plus, le XC40 est le premier modèle basé sur la nouvelle
plateforme CMA (Compact Modular Architecture) qui équipera tous les futurs
modèles de la gamme 40, en particulier les véhicules 100 %
électriques. Développée en collaboration avec Geely, la plateforme CMA permet à
Volvo Cars de réaliser les économies d’échelle nécessaires sur ce segment.
Le XC40 est le premier modèle Volvo doté de la
fonctionnalité de partage de voiture, activée par la technologie de clé
numérique de Volvo et sa plateforme de services connectés, Volvo On Call. Les
propriétaires du XC40 peuvent partager leur véhicule avec leurs amis ou les
membres de leur famille sans avoir à se déplacer physiquement pour leur
remettre une clé.
Volvo Cars lance une campagne marketing XC40 internationale,
avec une version revisitée du célèbre titre « My Favorite Things »
tiré de la comédie musicale et du film « La mélodie du bonheur ».
Enregistrée par l’artiste suédoise Jennie Abrahamson, cette version est sortie
sur Spotify peu avant le lancement de la campagne. La chanson et le décor
contemporain soulignent l’approche de Volvo Cars, qui bouleverse les codes
traditionnels liés à la notion de propriété du véhicule.
Volvo Cars lance la campagne marketing XC40 en Europe sur la
chaîne de télévision suédoise TV4 vendredi 26 janvier à 20h25 HEC.
Source: Volvo Cars.
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