Volvo XC40 rides strong order numbers towards China launch. 8199






   

Volvo Cars’ first entry into the small premium SUV segment is proving popular among car buyers, with global XC40 orders already exceeding 20,000 units. Delivery of cars to dealers started earlier this month.

Following its successful introduction to European and American customers, the XC40 will launch in China, the world’s largest car market, at the Beijing Auto Show this spring.

Well-received by customers, the XC40 has also attracted acclaim from media around the globe. Volvo’s new small SUV is one of seven shortlisted for the 2018 European Car of the Year, the winner of which will be announced in March. This week, the XC40 was awarded the prestigious Car of the Year award by leading UK automotive publication What Car?

“With the XC40, we enter the fastest growing segment in the industry,” said Björn Annwall, senior vice president of strategy, brand and retail at Volvo Cars. “The XC40 completes our global SUV line-up, bringing the award-winning safety, connectivity and infotainment technologies known from our larger cars to the small SUV segment. These latest figures show that our customers clearly like what they see.”

The arrival of the XC40 means that for the first time, Volvo Cars has three new globally available SUVs in what is the fastest growing segment of the automotive market, paving the way for further growth in sales and profitability.

The XC40 is the first model on Volvo Cars’ new compact modular vehicle architecture (CMA), which will underpin all upcoming cars in the 40 Series, including fully electrified vehicles. Co-developed within Geely, CMA provides the company with the necessary economies of scale for this segment.

The XC40 is also the first Volvo to come with a car-sharing feature, enabled via Volvo’s digital key technology and its connected services platform Volvo On Call. XC40 owners can simply share their car with family and friends without having to hand over a physical key.

Today Volvo Cars also launches its global marketing campaign around the XC40. The campaign features a new version of the famous ‘My Favorite Things’ song from the classic musical and film, ‘Sound of Music’. The campaign version was recorded by Swedish artist Jennie Abrahamson and was released on Spotify just prior to the campaign launch. The song and updated context underline Volvo Cars’ approach to challenging the traditional car ownership model.

Volvo Cars launches the XC40 marketing campaign in Europe with the campaign film debut on Swedish commercial television channel TV4 at 20:25 CET on Friday 26 January.












Fr:


Le Volvo XC40 poursuit son opération séduction en Chine



   

L’entrée de Volvo Cars sur le segment des SUV compacts premium séduit incontestablement le marché, comme en témoignent les commandes de XC40 à l’échelle mondiale, qui dépassent déjà les 20 000 unités. Les livraisons en concession ont commencé début janvier.


Après une introduction réussie auprès de la clientèle européenne et américaine, le XC40 va être lancé en Chine, plus gros marché automobile du monde, à l’occasion du Salon de l’Automobile du Pékin.

Bien accueilli par les clients, le XC40 a également été plébiscité par les médias du monde entier. Le nouveau SUV compact de Volvo compte parmi les sept modèles finalistes pour le titre de Voiture européenne de l’année 2018, qui sera décerné en mars. Cette semaine, le XC40 a aussi le prestigieux trophée Car of the Year décerné par le célèbre magazine automobile britannique What Car?.

« Avec le XC40, nous pénétrons le segment qui affiche la plus forte croissance du secteur », a déclaré Björn Annwall, Senior Vice President Strategy, Brand and Retail chez Volvo Cars. « Le XC40 vient compléter notre offre mondiale de SUV en transposant les systèmes de sécurité, de connectivité et multimédias déjà récompensés des grands modèles au segment des SUV compacts. Les derniers chiffres montrent que les clients apprécient grandement l’offre qui leur est proposée. »

Avec l’arrivée du XC40, Volvo Cars aligne trois nouveaux modèles de SUV sur le marché mondial, sur le segment le plus dynamique du marché automobile. Cette offre sans précédent pour le constructeur suédois est porteuse de progression des ventes et de rentabilité.

De plus, le XC40 est le premier modèle basé sur la nouvelle plateforme CMA (Compact Modular Architecture) qui équipera tous les futurs modèles de la gamme 40, en particulier les véhicules 100 % électriques. Développée en collaboration avec Geely, la plateforme CMA permet à Volvo Cars de réaliser les économies d’échelle nécessaires sur ce segment.

Le XC40 est le premier modèle Volvo doté de la fonctionnalité de partage de voiture, activée par la technologie de clé numérique de Volvo et sa plateforme de services connectés, Volvo On Call. Les propriétaires du XC40 peuvent partager leur véhicule avec leurs amis ou les membres de leur famille sans avoir à se déplacer physiquement pour leur remettre une clé.

Volvo Cars lance une campagne marketing XC40 internationale, avec une version revisitée du célèbre titre « My Favorite Things » tiré de la comédie musicale et du film « La mélodie du bonheur ». Enregistrée par l’artiste suédoise Jennie Abrahamson, cette version est sortie sur Spotify peu avant le lancement de la campagne. La chanson et le décor contemporain soulignent l’approche de Volvo Cars, qui bouleverse les codes traditionnels liés à la notion de propriété du véhicule.

Volvo Cars lance la campagne marketing XC40 en Europe sur la chaîne de télévision suédoise TV4 vendredi 26 janvier à 20h25 HEC.
  




Source: Volvo Cars.






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