Volvo Cars,
the premium car maker, aims for fully electric cars to make up 50 per cent of
its sales by 2025, the company announced today.
The
announcement builds on Volvo Cars’ 2017 industry-first announcement that
all new models released from 2019 will be available as either
a mild hybrid, plug-in hybrid or battery electric vehicle.
The
company’s strategy to generate half of its sales from electric cars by 2025
positions it as a powerful player in China, the world’s leading market for
electrified cars.
The Chinese
government plans to have new-energy vehicles account for more than 20 per cent
of the country’s annual car sales by 2025, which equates to more than seven
million vehicles, based on Chinese government forecasts.
“Last year
we made a commitment to electrification in preparation for an era beyond the
internal combustion engine,” said Håkan Samuelsson, president and CEO of Volvo
Cars. “Today we reinforce and expand that commitment in the world’s leading
market for electrified cars. China’s electric future is Volvo Cars’ electric
future.”
Volvo Cars
currently produces the S90 and S90L T8 Twin Engine in China. This week marks
the start of production for the XC60 T8 Twin Engine in China, meaning that soon
all three Volvo Cars China plants – Luqiao, Chengdu and Daqing – will produce
either plug-in hybrid or battery electric cars.
Today at the Beijing Auto Show, Volvo Cars will visually reinforce the company’s position as an industry leader in electrification with all cars on display plugged-in. The event marks the first time the company displays only plug-in hybrid vehicles at an auto show.
In another
first, side-by-side on stage, the company is displaying its three
globally-available Volvo SUVs: the XC90, XC60 and the new XC40. Beijing also
marks the first public appearance for the T5 plug-in hybrid version of the new
XC40.
The new
XC40 was recently crowned 2018 European Car of the Year and has already amassed
more than 60,000 orders globally since its launch in late 2017, even though
Volvo Cars is yet to open order books in China.
The early
success of the XC40 supports Volvo Cars’ expectations of strong demand for its
new small SUV in China. These expectations are also underpinned by growth
forecasts for the segment over the next five years, as well as a growing
middle-class population and China GDP growth trends driven by domestic
consumption.
China is
Volvo Cars’ largest individual market and this year delivered a 23.3 per cent
first quarter sales increase, contributing to the company’s first-quarter
global sales growth of 14 per cent. Volvo car sales in China last year passed
100,000 units for the first time.
The local
launch of the new XC40 and the company’s deepened commitment to electrification
leave Volvo Cars well-positioned to deliver on its ambition to further boost
its share of the world’s largest car market.
Fr:
Volvo Cars se donne pour objectif de commercialiser 50 % de
ses véhicules en électrique d’ici 2025
Volvo Cars, le constructeur automobile premium, annonce
aujourd’hui son objectif de porter à 50 % la part de ses ventes de
véhicules électriques d’ici 2025.
Cette déclaration fait suite à la précédente annonce du
constructeur, en 2017 : tous ses nouveaux modèles lancés à compter de 2019
seront soit 100 % électriques, soit hybrides rechargeables, soit a minima
hybrides.
La stratégie du suédois de commercialiser 50 % de ses
véhicules en électrique d’ici 2025 le positionne comme acteur majeur en Chine,
premier marché mondial pour les véhicules électriques.
Le gouvernement chinois estime à 20 % la part des
ventes de véhicules « nouvelle énergie » d’ici 2025, ce qui
correspondrait à plus de sept millions de véhicules selon ses prévisions.
« Nous avons l’année dernière misé sur
l'électrification afin de préparer l’ère post moteur à combustion
interne » a déclaré Håkan Samuelsson, Président et CEO de Volvo Cars.
« Aujourd’hui, nous renforçons et élargissons cet engagement au premier
marché mondial de voitures électriques. Le futur électrique de la Chine
constitue le futur électrique de Volvo Cars. »
Volvo Cars produit déjà les Volvo S90 et S90L T8 Twin Engine
sur le sol chinois et le démarrage de la production du XC60 T8 Twin Engine y
est prévu cette semaine. D’ici peu, les trois usines chinoises de Volvo Cars –
Luqiao, Chengdu et Daqing – produiront soit des véhicules hybrides
rechargeables, soit des voitures 100 % électriques.
Au Salon Automobile de Beijing qui ouvre ses portes aujourd’hui, Volvo Cars renforce son image de leader de l’électrique en ne présentant que des véhicules hybrides rechargeables. C’est la première fois que le constructeur expose uniquement des véhicules hybrides rechargeables à un salon.
Autre grande première, se côtoieront sur le stand les 3 SUV
Volvo désormais disponibles sur les marchés du monde entier : le XC90, le
XC60 et le nouveau XC40. Enfin, Beijing sera le théâtre de la première
présentation au public du nouveau XC40 version T5 hybride rechargeable.
Récemment sacré Voiture Européenne de l’Année, le nouveau
XC40 totalise déjà plus de 60 000 commandes dans le monde depuis son
lancement fin 2017, bien que Volvo Cars n’ait pas encore ouvert ses commandes
en Chine.
Le succès rapide du XC40 laisse présager une demande chinoise
soutenue pour le nouveau SUV compact. Les attentes de Volvo sont confortées par
les prévisions de croissance du segment dans les cinq années à venir, dans un
contexte de développement de la classe moyenne chinoise et de croissance du PIB
tirée par la consommation domestique.
Les ventes de Volvo Cars en Chine, premier marché à part
entière du constructeur, ont fait un bond de 23,3 % au premier trimestre
2018 et ont ainsi largement contribué à la croissance de 14 % de ses
ventes trimestrielles mondiales. En 2017, autre grande première, les ventes de
Volvo en Chine ont dépassé la barre des 100 000 unités.
Le lancement du XC40 sur le marché chinois et l’engagement
renforcé du constructeur envers l’électrification placent Volvo Cars en bonne
position pour concrétiser son ambition de gagner de nouvelles parts du plus
grand marché automobile mondial.
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