Volvo Cars aims for 50 per cent of sales volume to be electric by 2025. 8292






   

Volvo Cars, the premium car maker, aims for fully electric cars to make up 50 per cent of its sales by 2025, the company announced today.

The announcement builds on Volvo Cars’ 2017 industry-first announcement that all new models released from 2019 will be available as either a mild hybrid, plug-in hybrid or battery electric vehicle.

The company’s strategy to generate half of its sales from electric cars by 2025 positions it as a powerful player in China, the world’s leading market for electrified cars. 

The Chinese government plans to have new-energy vehicles account for more than 20 per cent of the country’s annual car sales by 2025, which equates to more than seven million vehicles, based on Chinese government forecasts.

“Last year we made a commitment to electrification in preparation for an era beyond the internal combustion engine,” said Håkan Samuelsson, president and CEO of Volvo Cars. “Today we reinforce and expand that commitment in the world’s leading market for electrified cars. China’s electric future is Volvo Cars’ electric future.”

Volvo Cars currently produces the S90 and S90L T8 Twin Engine in China. This week marks the start of production for the XC60 T8 Twin Engine in China, meaning that soon all three Volvo Cars China plants – Luqiao, Chengdu and Daqing – will produce either plug-in hybrid or battery electric cars. 

Today at the Beijing Auto Show, Volvo Cars will visually reinforce the company’s position as an industry leader in electrification with all cars on display plugged-in. The event marks the first time the company displays only plug-in hybrid vehicles at an auto show.

In another first, side-by-side on stage, the company is displaying its three globally-available Volvo SUVs: the XC90, XC60 and the new XC40. Beijing also marks the first public appearance for the T5 plug-in hybrid version of the new XC40.

The new XC40 was recently crowned 2018 European Car of the Year and has already amassed more than 60,000 orders globally since its launch in late 2017, even though Volvo Cars is yet to open order books in China.

The early success of the XC40 supports Volvo Cars’ expectations of strong demand for its new small SUV in China. These expectations are also underpinned by growth forecasts for the segment over the next five years, as well as a growing middle-class population and China GDP growth trends driven by domestic consumption.

China is Volvo Cars’ largest individual market and this year delivered a 23.3 per cent first quarter sales increase, contributing to the company’s first-quarter global sales growth of 14 per cent. Volvo car sales in China last year passed 100,000 units for the first time.



The local launch of the new XC40 and the company’s deepened commitment to electrification leave Volvo Cars well-positioned to deliver on its ambition to further boost its share of the world’s largest car market.






Fr:




Volvo Cars se donne pour objectif de commercialiser 50 % de ses véhicules en électrique d’ici 2025



   


Volvo Cars, le constructeur automobile premium, annonce aujourd’hui son objectif de porter à 50 % la part de ses ventes de véhicules électriques d’ici 2025.

Cette déclaration fait suite à la précédente annonce du constructeur, en 2017 : tous ses nouveaux modèles lancés à compter de 2019 seront soit 100 % électriques, soit hybrides rechargeables, soit a minima hybrides.

La stratégie du suédois de commercialiser 50 % de ses véhicules en électrique d’ici 2025 le positionne comme acteur majeur en Chine, premier marché mondial pour les véhicules électriques.

Le gouvernement chinois estime à 20 % la part des ventes de véhicules « nouvelle énergie » d’ici 2025, ce qui correspondrait à plus de sept millions de véhicules selon ses prévisions.

« Nous avons l’année dernière misé sur l'électrification afin de préparer l’ère post moteur à combustion interne » a déclaré Håkan Samuelsson, Président et CEO de Volvo Cars. « Aujourd’hui, nous renforçons et élargissons cet engagement au premier marché mondial de voitures électriques. Le futur électrique de la Chine constitue le futur électrique de Volvo Cars. »

Volvo Cars produit déjà les Volvo S90 et S90L T8 Twin Engine sur le sol chinois et le démarrage de la production du XC60 T8 Twin Engine y est prévu cette semaine. D’ici peu, les trois usines chinoises de Volvo Cars – Luqiao, Chengdu et Daqing – produiront soit des véhicules hybrides rechargeables, soit des voitures 100 % électriques.

Au Salon Automobile de Beijing qui ouvre ses portes aujourd’hui, Volvo Cars renforce son image de leader de l’électrique en ne présentant que des véhicules hybrides rechargeables. C’est la première fois que le constructeur expose uniquement des véhicules hybrides rechargeables à un salon.

Autre grande première, se côtoieront sur le stand les 3 SUV Volvo désormais disponibles sur les marchés du monde entier : le XC90, le XC60 et le nouveau XC40. Enfin, Beijing sera le théâtre de la première présentation au public du nouveau XC40 version T5 hybride rechargeable.

Récemment sacré Voiture Européenne de l’Année, le nouveau XC40 totalise déjà plus de 60 000 commandes dans le monde depuis son lancement fin 2017, bien que Volvo Cars n’ait pas encore ouvert ses commandes en Chine.

Le succès rapide du XC40 laisse présager une demande chinoise soutenue pour le nouveau SUV compact. Les attentes de Volvo sont confortées par les prévisions de croissance du segment dans les cinq années à venir, dans un contexte de développement de la classe moyenne chinoise et de croissance du PIB tirée par la consommation domestique.
Les ventes de Volvo Cars en Chine, premier marché à part entière du constructeur, ont fait un bond de 23,3 % au premier trimestre 2018 et ont ainsi largement contribué à la croissance de 14 % de ses ventes trimestrielles mondiales. En 2017, autre grande première, les ventes de Volvo en Chine ont dépassé la barre des 100 000 unités.

Le lancement du XC40 sur le marché chinois et l’engagement renforcé du constructeur envers l’électrification placent Volvo Cars en bonne position pour concrétiser son ambition de gagner de nouvelles parts du plus grand marché automobile mondial.





Source: Volvo Cars.


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