Volvo Cars to embed Google Assistant, Google Play Store and Google Maps in next-generation infotainment system. 8303






   

Volvo Cars, the premium car maker, today announced it is working with Google to embed the voice-controlled Google Assistant, Google Play Store, Google Maps and other Google services into its next-generation Sensus infotainment system, based on Google’s Android operating system.

Volvo Cars’ intended partnership with Google will further enhance the way Volvo customers engage with and interact with their cars. Apps and services developed by Google and Volvo Cars are embedded in the car, plus thousands of additional apps are available through the Google Play Store that is optimised and adapted for Android-based car infotainment systems.

Since the next generation of Sensus will run on Android, new apps and software updates will be available in real-time and can be automatically applied. This allows future Volvo cars to react to customer needs and offer drivers up-to-date information and predictive services.

“Bringing Google services into Volvo cars will accelerate innovation in connectivity and boost our development in applications and connected services,” said Henrik Green, senior vice president of research and development at Volvo Cars. “Soon, Volvo drivers will have direct access to thousands of in-car apps that make daily life easier and the connected in-car experience more enjoyable.”

The Google Assistant provides a central voice interface for the car that allows drivers to control in-car functions such as air conditioning, and use apps to play music and send messages. This integration contributes to reducing driver distraction, helping drivers keep their eyes on the road at all times.

Google Maps will also enable the next generation of Sensus to provide refreshed map and traffic data in real time, keeping drivers informed about upcoming traffic situations and proactively suggesting alternative routes.

Today’s announcement builds on the strategic relationship between Volvo Cars and Google, which began in 2017 when Volvo Cars announced the new generation of its infotainment system will be based on Google’s Android platform. The first Android-based system is intended to be launched in a couple of years from now.

Volvo Cars is committed to developing strategic relationships with third parties to broaden the range of connected services offered to Volvo customers, embracing the disruption currently underway in the car industry.

The company also continues to develop its own apps, software and connected services within the Volvo Car Group, using its growing force of software engineers.

“The Google partnership to be entered into is an important strategic alliance for Volvo Cars,” Henrik Green said. “The Android platform, Google services and Google’s working relationship with app developers in-house and worldwide will help us further improve the Volvo car experience.”






Fr :



Volvo Cars intègrera l’Assistant Google, le Google Play Store et Google Maps dans la nouvelle génération de son système multimédia



   

Volvo Cars, le constructeur automobile premium, annonce qu’il travaille avec Google à l’intégration de l’Assistant Google avec commande vocale, du Google Play Store, de Google Maps et d’autres services Google dans la nouvelle génération de son système multimédia Sensus basée sur le système d’exploitation Android de Mountain View.

Ce partenariat prévu entre Volvo Cars et Google élargira encore les possibilités d’interaction entre les clients de Volvo et leur voiture. Les applications et services mis au point par Google et Volvo Cars seront embarqués et des milliers d’applications supplémentaires seront accessibles via une version du Google Play Store optimisée et adaptée aux systèmes multimédia automobiles sous Android.

Comme la nouvelle génération de Sensus sera compatible avec Android, les nouvelles applications et mises à jour logicielles seront disponibles en temps réel et prises en compte sans délai. Cela permettra aux futures Volvo de répondre immédiatement aux besoins des utilisateurs en offrant aux conducteurs des informations actualisées et des services prédictifs.

« L’arrivée des services Google dans les Volvo va accélérer le processus d’innovation au service de la connectivité tout en stimulant le développement d’applications et de solutions connectées », se félicite Henrik Green, Senior Vice President Research & Development de Volvo Cars. « Bientôt, les conducteurs de Volvo bénéficieront à la fois d’un accès direct à des milliers d’applications conçues pour leur faciliter la vie et d’une expérience à bord connectée plus agréable ».

L’Assistant Google offre une interface vocale centrale permettant au conducteur d’accéder à une série de fonctions du véhicule, comme la climatisation, ou d’utiliser des applications pour écouter de la musique et envoyer des messages. Cette intégration contribue à réduire la distraction et permet aux conducteurs de ne pas quitter la route yeux.

Grâce à Google Maps, la nouvelle génération de Sensus offrira aussi des cartes et infos trafic actualisées en temps réel afin d’informer le conducteur des conditions de circulation en amont ou de lui proposer des itinéraires alternatifs.


L’annonce d’aujourd’hui illustre la relation stratégique qui lie Volvo Cars et Google depuis 2017, année où Volvo Cars a annoncé que la nouvelle génération de son système multimédia serait compatible avec la plate-forme Android de Google. Le premier système basé sur Android devrait être lancé d’ici deux ans.

Volvo Cars s’est engagé dans un processus de partenariats stratégiques avec des tiers pour élargir la gamme de services connectés offerts à ses clients et prendre le virage de la disruption dans l’industrie automobile en marche.

Le constructeur poursuit également le développement de ses propres applications, logiciels et services connectés au sein de Volvo Car Group, dont les équipes spécialisées en génie logiciel ne cessent de croître.

« Ce partenariat à venir avec Google est une alliance stratégique de premier plan pour Volvo Cars », conclut Henrik Green. « La plate-forme Android, les services Google et la relation de travail qu’entretient Google avec les développeurs d’applications internes et externes dans le monde entier contribueront à améliorer l’expérience en Volvo »




Source : Volvo Cars.




Commentaires