Volvo Cars to embed Google Assistant, Google Play Store and Google Maps in next-generation infotainment system. 8303
Volvo Cars,
the premium car maker, today announced it is working with Google to embed the
voice-controlled Google Assistant, Google Play Store, Google Maps and other
Google services into its next-generation Sensus infotainment system, based on
Google’s Android operating system.
Volvo Cars’
intended partnership with Google will further enhance the way Volvo customers
engage with and interact with their cars. Apps and services developed by Google
and Volvo Cars are embedded in the car, plus thousands of additional apps are
available through the Google Play Store that is optimised and adapted for
Android-based car infotainment systems.
Since the
next generation of Sensus will run on Android, new apps and software updates
will be available in real-time and can be automatically applied. This allows
future Volvo cars to react to customer needs and offer drivers up-to-date
information and predictive services.
“Bringing
Google services into Volvo cars will accelerate innovation in connectivity and
boost our development in applications and connected services,” said Henrik
Green, senior vice president of research and development at Volvo Cars. “Soon,
Volvo drivers will have direct access to thousands of in-car apps that make
daily life easier and the connected in-car experience more enjoyable.”
The Google
Assistant provides a central voice interface for the car that allows drivers to
control in-car functions such as air conditioning, and use apps to play music
and send messages. This integration contributes to reducing driver distraction,
helping drivers keep their eyes on the road at all times.
Google Maps
will also enable the next generation of Sensus to provide refreshed map and
traffic data in real time, keeping drivers informed about upcoming traffic
situations and proactively suggesting alternative routes.
Today’s
announcement builds on the strategic relationship between Volvo Cars and
Google, which began in 2017 when Volvo Cars announced the new generation of its
infotainment system will be based on Google’s Android platform. The first
Android-based system is intended to be launched in a couple of years from now.
Volvo Cars
is committed to developing strategic relationships with third parties to
broaden the range of connected services offered to Volvo customers, embracing
the disruption currently underway in the car industry.
The company
also continues to develop its own apps, software and connected services within
the Volvo Car Group, using its growing force of software engineers.
“The Google
partnership to be entered into is an important strategic alliance for Volvo
Cars,” Henrik Green said. “The Android platform, Google services and Google’s
working relationship with app developers in-house and worldwide will help us
further improve the Volvo car experience.”
Fr :
Volvo Cars intègrera l’Assistant Google, le Google Play
Store et Google Maps dans la nouvelle génération de son système multimédia
Volvo Cars, le constructeur automobile premium, annonce
qu’il travaille avec Google à l’intégration de l’Assistant Google avec commande
vocale, du Google Play Store, de Google Maps et d’autres services Google dans
la nouvelle génération de son système multimédia Sensus basée sur le système
d’exploitation Android de Mountain View.
Ce partenariat prévu entre Volvo Cars et Google élargira
encore les possibilités d’interaction entre les clients de Volvo et leur
voiture. Les applications et services mis au point par Google et Volvo Cars
seront embarqués et des milliers d’applications supplémentaires seront
accessibles via une version du Google Play Store optimisée et adaptée aux
systèmes multimédia automobiles sous Android.
Comme la nouvelle génération de Sensus sera compatible avec
Android, les nouvelles applications et mises à jour logicielles seront
disponibles en temps réel et prises en compte sans délai. Cela permettra aux
futures Volvo de répondre immédiatement aux besoins des utilisateurs en offrant
aux conducteurs des informations actualisées et des services prédictifs.
« L’arrivée des services Google dans les Volvo va
accélérer le processus d’innovation au service de la connectivité tout en
stimulant le développement d’applications et de solutions connectées », se
félicite Henrik Green, Senior Vice President Research & Development de
Volvo Cars. « Bientôt, les conducteurs de Volvo bénéficieront à la fois
d’un accès direct à des milliers d’applications conçues pour leur faciliter la
vie et d’une expérience à bord connectée plus agréable ».
L’Assistant Google offre une interface vocale centrale
permettant au conducteur d’accéder à une série de fonctions du véhicule, comme
la climatisation, ou d’utiliser des applications pour écouter de la musique et
envoyer des messages. Cette intégration contribue à réduire la distraction et
permet aux conducteurs de ne pas quitter la route yeux.
Grâce à Google Maps, la nouvelle génération de Sensus
offrira aussi des cartes et infos trafic actualisées en temps réel afin
d’informer le conducteur des conditions de circulation en amont ou de lui
proposer des itinéraires alternatifs.
L’annonce d’aujourd’hui illustre la relation stratégique qui
lie Volvo Cars et Google depuis 2017, année où Volvo Cars a annoncé que la
nouvelle génération de son système multimédia serait compatible avec la
plate-forme Android de Google. Le premier système basé sur Android devrait être
lancé d’ici deux ans.
Volvo Cars s’est engagé dans un processus de partenariats
stratégiques avec des tiers pour élargir la gamme de services connectés offerts
à ses clients et prendre le virage de la disruption dans l’industrie automobile
en marche.
Le constructeur poursuit également le développement de ses
propres applications, logiciels et services connectés au sein de Volvo Car
Group, dont les équipes spécialisées en génie logiciel ne cessent de croître.
« Ce partenariat à venir avec Google est une alliance
stratégique de premier plan pour Volvo Cars », conclut Henrik Green.
« La plate-forme Android, les services Google et la relation de travail
qu’entretient Google avec les développeurs d’applications internes et externes
dans le monde entier contribueront à améliorer l’expérience en Volvo »
Source : Volvo Cars.
Commentaires
Enregistrer un commentaire