After
successfully running the Volvo Ocean Race for 20 years Volvo Cars and the Volvo
Group have decided to transfer the Volvo Ocean Race to Atlant Ocean Racing
Spain S.L, affiliated to parts of the current race organizations management
team.
“After 20
years we feel that it is time to hand over responsibility for this prestigious
race to a new and capable owner with the focus, experience and know how needed
to develop it even further,” says Björn Annwall, Senior Vice President at Volvo
Cars. “Volvo Cars will continue to support the next edition of the race as a
sponsor with special focus on sustainability.”
“The
Volvo Ocean Race has been a great vehicle for building customer relationships,
strengthening the Volvo brand and presenting our company and our products to a
global audience,” says Kina Wileke, Executive Vice President, Volvo Group
Communication.
Volvo Cars
and the Volvo Group have actively developed the race, leading to record levels
of race village visitors and online and television coverage, benefitting the
companies and partners.
The current
edition of the race will continue as planned. Transfer of ownership and
responsibility will take place thereafter. The next edition of the race
is planned for 2021-2022.
Volvo Cars
and the Volvo Group share a name but are not connected. Volvo Cars is owned by
Zhejiang Geely Holdings, and makes passenger cars, while the Volvo Group is a
listed company in Sweden and makes trucks, heavy machinery and other
engineering products.
Fr:
Volvo Cars et Volvo Group transfèrent la propriété de la
Volvo Ocean Race
Après avoir organisé avec succès la Volvo Ocean Race pendant
deux décennies, Volvo Cars et Volvo Group ont décidé de confier la Volvo Ocean
Race à Atlant Ocean Racing Spain S.L, qui est affilié à une partie de l’équipe
chargée de gérer l’organisation actuelle de la course.
« Au bout de 20 ans, nous estimons qu’il est temps
de confier la responsabilité de cette prestigieuse régate à un nouveau
propriétaire compétent et doté de la vision, de l’expérience et du savoir-faire
nécessaires pour la hisser encore plus haut », explique Björn
Annwall, Senior Vice President de Volvo Cars. « Volvo Cars continuera de
soutenir la prochaine édition de la course en tant que sponsor, en insistant
tout particulièrement sur le développement durable ».
« La Volvo Ocean Race a été un formidable levier
pour consolider nos relations clients, conforter la notoriété de la marque
Volvo et présenter notre entreprise et nos produits à un public
international », précise Kina Wileke, Executive Vice President
Communication de Volvo Group.
Volvo Cars et Volvo Group ont pris une part active au
développement de la course, attiré un nombre record de visiteurs dans les
villages et obtenu une vaste couverture télévisée, pour le bénéfice du
constructeur comme de ses partenaires.
L’édition actuelle de la course se poursuivra comme prévu.
Le transfert de propriété et de responsabilité interviendra dans un second
temps, la prochaine édition étant programmée pour 2021-2022.
Bien que possédant un nom commun, Volvo Cars et Volvo Group
sont deux entreprises distinctes. Volvo Cars, détenue par Zhejiang Geely
Holdings, construit des véhicules de tourisme tandis que Volvo Group est une
entreprise cotée en Suède qui construit notamment des poids lourds et des
engins de chantier.
Source:
Volvo Cars.
Commentaires
Enregistrer un commentaire