Volvo Car Mobility launches mobility brand M. 8358












Volvo Cars, the premium carmaker, today launches M, a new brand that will expand the company’s global mobility operations by providing dependable, on-demand access to cars and services through an intuitive app.

Moreover, M will learn about its user’s needs, preferences and habits, personalising the customer relationship. It will debut in Sweden and the US in the spring of 2019.

“Volvo Cars is becoming more than just a car company. We recognise that urban consumers are rethinking traditional car ownership. M is part of our answer. We are evolving to become a direct-to-consumer services provider under our new mission ‘Freedom to Move’,” said Håkan Samuelsson, Volvo Cars president and chief executive.

M is developing proprietary learning technology that asks users about their specific needs instead of merely informing them where they can pick up a car.

“The services currently available mainly offer alternatives to a taxi or public transit,” said Bodil Eriksson, CEO of Volvo Car Mobility. “We’re focused on the way people use the cars they own, which sets us apart. We aim to provide a real alternative to that experience. It should enable us to live life on our terms, getting things done and maximising precious time. We see the opportunity to offer a premium experience.’”

In addition to a team of experienced and sought-after digital software engineers and leading talent, M draws on 20 years of learnings and data from Sunfleet, Volvo Car Group’s car-sharing pioneer. Sunfleet is the leading car sharing company in Sweden with 500,000 annual transactions and a fleet of 1,700 cars. It will be fully integrated into M in 2019, making the service available to all existing Sunfleet members.

“Mobility is undergoing a fundamental transformation and Volvo Cars is leading that change. The launch of M creates new sources of revenue for Volvo Cars and will be integral to the company’s ambition to build more than 5 million direct consumer relationships by the middle of the next decade,” said Mr Samuelsson.

“Stockholm, Sweden, will serve as M’s base of development and where we already conduct extensive testing. A broader Beta test will take place this autumn,” said Ms Eriksson.

Further information about the M service will be released later this year.

About M

Established in 2018, M is a new brand from Volvo Car Mobility, a wholly-owned and stand-alone entity within Volvo Car Group that aspires to deliver a better alternative to car ownership for urban and metro consumers. M’s mission is to enable more people to move freely, meaningfully and sustainably. Its proprietary technology platform aims to advance a new generation of consumer mobility services that provide a more intuitive user experience. M draws on two decades of valuable data and experience from car-sharing pioneer Sunfleet.








 Volvo Car Mobility lance la marque « M » dédiée à la mobilité





   

Volvo Cars, le constructeur automobile premium, lance aujourd’hui M, une nouvelle marque qui élargira les solutions de mobilité qu’il propose déjà dans le monde en offrant un accès à la demande à des voitures et services, via une application intuitive.

En outre, M analysera les besoins, les préférences et les habitudes de l’utilisateur afin de personnaliser la relation client. M. sera lancée en Suède et aux États-Unis au printemps 2019.

« Volvo Cars devient plus qu’un simple constructeur automobile. Nous sommes conscients que les consommateurs urbains nous amènent à repenser la place de l’automobile dans la société. M est l’un des volets de notre réponse. Nous évoluons pour offrir des services directement au consommateur dans le cadre de notre nouvelle mission baptisée “Freedom to Move” », se félicite Håkan Samuelsson, Président et CEO de Volvo Cars.

M développe une technologie d’apprentissage brevetée qui, plutôt que se contenter de l’informer sur le lieu où récupérer une voiture, interroge l’utilisateur sur ses besoins précis.

« Les services actuellement disponibles sont, pour l’essentiel, des propositions d’alternative au taxi ou aux transports publics », explique Bodil Eriksson, CEO de Volvo Car Mobility. « Nous étudions de près la manière dont chacun utilise la voiture dont il est propriétaire, ce qui fait de nous un constructeur à part. Notre ambition est d’offrir une alternative réelle à cette expérience, une alternative qui doit nous permettre de vivre comme bon nous semble, de gagner en efficacité et d’optimiser un temps qui nous est précieux. Nous y voyons l’occasion de proposer une expérience premium ».

Outre une équipe chevronnée d’ingénieurs informatique et de talents de haut niveau, M bénéficie des 20 ans d’apprentissage et de collecte de données de Sunfleet, société pionnière de Volvo Car Group en matière d’autopartage. Sunfleet est la première entreprise d’autopartage de Suède, avec 500 000 transactions annuelles et une flotte de 1 700 voitures. Elle entrera en 2019 dans le giron de M, qui mettra ses services à disposition de tous les membres de Sunfleet.

« Le monde de la mobilité est en plein bouleversement et Volvo Cars est aux avant-postes de ce mouvement de fond. Le lancement de M est une nouvelle source de revenus pour Volvo Cars et s’inscrit pleinement dans son ambition de nouer des relations directes avec plus de cinq millions de clients d’ici au milieu de la prochaine décennie », affirme Håkan Samuelsson.

« Stockholm, en Suède, sera la rampe de lancement de M, la ville étant déjà le théâtre d’essais poussés. Un bêta test plus large y sera mené cet automne », a déclaré Bodil Eriksson.

Nous communiquerons de plus amples informations sur le service M courant 2018.


À propos de M

Créée en 2018, M est une nouvelle marque de Volvo Car Mobility, entité autonome détenue à 100 % par Volvo Car Group qui aspire à offrir au consommateur urbain et périurbain une alternative à la possession d’une voiture. La mission de M. consiste à permettre à davantage de personnes de se déplacer librement, de manière responsable et durable. Sa plate-forme technologique brevetée vise à faire progresser une nouvelle génération de services de mobilité du consommateur offrant une expérience utilisateur plus intuitive. M. s’appuie sur deux décennies d’expérience et de collecte de données précieuses par la société pionnière de l’autopartage Sunfleet.

Pour en savoir plus, consultez notre site Internet à l’adresse : www.m.co


Source: Volvo Cars.







 Bodil Eriksson, CEO of Volvo Car Mobility




















Commentaires