Volvo Cars takes major step towards its electrified future with a range of new hybrid powertrains. 8459
Volvo Cars
has today taken a significant step towards its electrification goals with the
release of upgraded and newly-developed electrified powertrain options, to be
made available across its entire model range going forward.
The company
has upgraded its existing T8 and T6 Twin Engine plug-in hybrid powertrains,
while at the same time confirming that plug-in options will now be available on
every model it produces.
Moreover,
Volvo Cars will introduce a range of mild hybrids in the coming months,
starting with diesel and petrol versions on the XC90 and XC60 SUV models.
These mild
hybrids for the first time offer customers Volvo’s advanced kinetic energy
recovery braking system, which is coupled with its existing internal combustion
engines to create a new integrated electrified powertrain, under its new ‘B’
badge.
This new
powertrain, electrified via brake-by-wire energy recovery, offers drivers up to
15 per cent fuel savings and emission reductions in real world driving.
The new
brake-by-wire system interacts with the energy recovery system and reduces fuel
consumption and emissions by recovering kinetic energy under braking.
In line
with our strategy and supported by extremely strong demand, Volvo Cars has
upgraded its production capacity so that up to 25 per cent of total production
can be Twin Engine plug-in hybrid cars. In addition, it expects its new ‘B’
badged powertrains to gradually become the new standard, moving it closer to
its goal that by the middle of the next decade all of its cars will be
electrified.
There will
be new and upgraded powertrains introduced on Volvo’s larger Scalable Product
Architecture (SPA)-based cars.
The
upgraded T8 Twin Engine plug-in hybrid with up to 420 horsepower features a new
battery and brake-by-wire advanced battery charging. The range of the T8
powertrain has increased by around 15 per cent and this powertrain is available
on all 90 and 60 Series cars.
An upgraded
version of the smaller capacity T6 Twin Engine plug-in hybrid is also combined
with the new battery and brake-by wire-technology. This powertrain also offers
an approximate 15 per cent range increase and is available on the V60 estate
and S60 sedan.
The XC90
will be available with a B5-badged mild hybrid petrol or diesel variant, as
well as a B6-badged petrol mild hybrid.
On the
XC60, customers will be able to choose between a B5 mild hybrid petrol or
diesel variant, a B4 diesel mild hybrid as well as a B6 petrol mild hybrid. The
B5 petrol will be available with front wheel drive or all-wheel drive.
The
company’s smaller Compact Modular Architecture-based XC40 SUV will also receive
a new electrified option, in the form of a T5 Twin Engine petrol-plug-in
hybrid. A second, T4 Twin Engine plug-in hybrid option will follow later.
Fr:
Avec sa nouvelle gamme de motorisations hybrides, Volvo Cars
franchit un nouveau cap vers son futur électrifié
Avec sa nouvelle gamme de motorisations hybrides, Volvo Cars
franchit un nouveau cap vers son futur électrifié
Volvo Cars se rapproche aujourd’hui encore de ses objectifs
en matière d’électrification avec le lancement d’une nouvelle option de
motorisation électrifiée sur l’ensemble de sa gamme.
Le constructeur suédois améliore ses motorisations hybrides
rechargeables T8 plug-in, tout en confirmant que chaque modèle sortant de
ses lignes de production sera également disponible en version hybride
rechargeable.
Par ailleurs, Volvo Cars s’apprête à lancer dans les
prochains mois une gamme de véhicules semi-hybrides. Elle concernera dans un
premier temps les versions diesel des SUV XC90 et XC60., qui seront
suivies par les versions essence plus tard cette année.
Ces semi-hybrides se doteront pour la toute première fois du
système sophistiqué de récupération de l’énergie cinétique au freinage de
Volvo, qui s’associe aux moteurs à combustion interne existants pour créer une
nouvelle motorisation électrifiée intégrée sous le nouveau badge
« B ».
Cette nouvelle motorisation électrifiée permet d’économiser
jusqu’à 15 % de carburant et de réduire les émissions en conditions
réelles de conduite.
Entièrement électrique, le nouveau système
(« brake-by-wire ») interagit avec le système de récupération
d’énergie. Il réduit ainsi la consommation de carburant et les émissions en
emmagasinant l’énergie cinétique au freinage.
En phase avec sa stratégie d’électrification et pour
répondre à une demande extrêmement forte, Volvo Cars a relevé sa capacité de
production afin que les Twin Engine, véhicules semi-hybrides rechargeables,
représentent 25 % de sa production totale. De plus, le constructeur entend
progressivement faire de ses nouvelles motorisations semi-hybrides à badge
« B » la norme, se rapprochant ainsi de son objectif de produire
100 % de véhicules électrifiés d’ici au milieu de la prochaine décennie.
Des motorisations inédites et améliorées seront lancées sur
les grands modèles à plate-forme SPA (Scalable Product Architecture).
L’hybride rechargeable T8 Twin Engine se dote
d’une nouvelle batterie de 11,8 kWh et d’un nouveau système de recharge
sophistiqué entièrement électrique. La motorisation T8, qui équipe tous
les modèles des gammes 90 et 60, voit son autonomie augmenter de quelque
15 %.
Une nouvelle motorisation hybride
rechargeable T6 Twin Engine, de plus petite capacité,
bénéficiera également de la nouvelle batterie et de la nouvelle technologie
« brake-by-wire ». Cette motorisation sera disponible sur le
break V60 et la berline S60 plus tard en 2019 avec les premières
livraisons prévues au début 2020.
Le XC90 sera proposé dans la variante semi-hybrides diesel à
badge B5 qui sera suivie dans le courant de 2019 des versions
semi-hybrides essence B5 et B6.
Pour le XC60, les clients auront le choix entre une variante
semi-hybride diesel B5, un semi-hybride diesel B4 et plus tard en 2019 des
versions semi-hybride essence B5 et B6. Le B5 essence sera disponible en
versions traction et transmission intégrale AWD (All-Wheel Drive).
En 2019, le XC40, SUV compact à plate-forme CMA (Compact
Modular Architecture) du constructeur, existera aussi dans une nouvelle version
électrifiée, sous la forme d’un hybride rechargeable
essence T5 Twin Engine. Une seconde option, l’hybride
rechargeable T4 Twin Engine, entrera ultérieurement au catalogue
en 2020.
Source : Volvo Cars.
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