Volvo Cars inaugurates new battery assembly line at Ghent manufacturing plant. 8895






  
Volvo Cars today formally inaugurated a brand new battery assembly line at its Belgian manufacturing plant in Ghent, where it will start building its first fully electric car, the XC40 Recharge P8, later this year.

The inauguration is the latest proof point for Volvo Cars’ ambitious electrification strategy and its climate action plan. It aims to reduce its lifecycle carbon footprint per car by 40 per cent between 2018 and 2025, as a first step towards its goal of becoming a climate-neutral company by 2040.

Over the next five years, Volvo Cars will launch a fully electric car every year, as it seeks to make all-electric cars 50 per cent of global sales by 2025, with the rest hybrids. Recharge will be the overarching name for all chargeable Volvos with a fully electric or plug-in hybrid powertrain.

“I am pleased to celebrate this momentous occasion with our employees here in Ghent,” said Geert Bruyneel, head of global production operations. “As the first of our plants to get a battery assembly line, Ghent plays a pioneering role as we continue to prepare our manufacturing network for electrification.”

Over the coming years battery assembly will become an important part of Volvo Cars’ global manufacturing operations as it continues to electrify its entire line-up. The Ghent plant will provide important learnings to other manufacturing sites in terms of process optimisation and efficiency.

Earlier this year the company announced the planned construction of a battery assembly line at its US plant outside Charleston, South Carolina. Construction of that assembly line is expected to start this fall.

The company will also build battery electric vehicles at a Volvo-operated manufacturing plant in Luqiao, China, where Volvo cars based on the CMA platform are built alongside models with similar underpinnings from sister brands Polestar and LYNK & CO.

Last year, Volvo Cars signed long-term supply agreements with two leading global battery suppliers, CATL of China and LG Chem of South Korea. The agreements cover the supply of batteries over the coming decade for next generation Volvo and Polestar models, including the XC40 Recharge P8.

Ghent is one of two car manufacturing plants operated by Volvo Cars in Europe and has produced Volvos since 1965. At the moment it employs around 6,500 people.

The XC40 Recharge P8 is the first of a family of fully electric Volvos. It is the company’s first fully electric car and the first Volvo with a brand new infotainment system powered by Google’s Android operating system.

As a fully electric version of the best-selling XC40 SUV, the first Volvo to win the prestigious European Car of the Year award, the XC40 Recharge P8 is based on CMA, an advanced modular vehicle architecture co-developed within the Geely Group.







FR

Volvo Cars inaugure sa nouvelle usine de batteries sur son site de Gand



  

Volvo Cars a officiellement inauguré aujourd’hui une toute nouvelle usine de batteries dans son unité belge de Gand, où le constructeur doit lancer la production de son premier modèle 100 % électrique, le XC40 Recharge P8, courant 2020.

Cette inauguration constitue le tout dernier temps fort de l’ambitieuse stratégie d’électrification de Volvo Cars et de son plan d’action climatique. L’objectif est de réduire l’empreinte carbone sur le cycle de vie de chaque véhicule de 40 % entre 2018 et 2025. Il s’agit de la première étape dans la réalisation de l’ambition du constructeur de devenir climatiquement neutre à l’horizon 2040.

Ces cinq prochaines années, Volvo Cars lancera un véhicule électrique par an afin que les véhicules 100 % électriques représentent 50 % de ses ventes mondiales d’ici à 2025, les 50 % restants devant être des hybrides. La nouvelle gamme Recharge regroupera toutes les Volvo rechargeables à motorisation électrique ou hybride du constructeur.

« Je me réjouis de fêter cette grande occasion avec nos collaborateurs ici, à Gand », a déclaré Geert Bruyneel, responsable des Opérations de production au niveau mondial chez Volvo Cars. « Première de nos usines à se doter d’une unité d’assemblage de batteries, Gand joue un rôle précurseur dans la poursuite de la préparation de notre réseau de production à l’électrification. »

Ces prochaines années, l’assemblage de batteries représentera une part importante de l’activité mondiale de production de Volvo Cars, qui entend électrifier l’ensemble de sa gamme. L’usine de Gand apportera de précieux enseignements à d’autres sites de production en termes d’optimisation et d’efficacité des processus.

En début d’année, l’entreprise a annoncé la construction prochaine d’une unité d’assemblage de batteries dans son usine américaine de Charleston, en Caroline du Sud. Les travaux doivent commencer cet automne.

Le constructeur suédois produit aussi des véhicules 100 % électriques sur son site de Luqiao, en Chine, où les Volvo à plateforme CMA (Compact Modular Architecture) partagent les lignes avec des modèles basés sur la même plateforme de ses marques sœurs Polestar et Lynk & Co.

L’an dernier, Volvo Cars a signé des accords d’approvisionnement à long terme avec deux grands fournisseurs mondiaux de batteries, le Chinois CATL et le Sud-coréen LG Chem. Ces accords portent sur la fourniture de batteries ces dix prochaines années pour les modèles Volvo et Polestar de nouvelle génération, y compris le XC40 Recharge P8.

Gand est l’un des deux sites exploités par Volvo Cars en Europe. Il produit des véhicules de la marque depuis 1965 et emploie quelque 6 500 personnes à l’heure actuelle.

Le XC40 Recharge P8 est le premier membre d’une famille de Volvo 100 % électriques. Il est à ce titre le premier véhicule tout électrique du constructeur, ainsi que la première Volvo à s’équiper du tout nouveau système multimédia basé sur la technologie Android de Google.

Version 100 % électrique du SUV XC40 à succès et première Volvo couronnée du prestigieux titre de Voiture européenne de l’année, le XC40 Recharge P8 repose sur la plateforme évolutive CMA codéveloppée avec Geely Group.

Source : Volvo Cars.















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