The
crash labs are installing a pool.
That's
an odd sentence, but the truth of the matter is that for the crash labs, a
large pool is important. In fact, it's crucial. With more and more electric
vehicles, there come more and more electric vehicle crash tests. We need to
plan for every eventuality.
Thankfully,
there was no issue during the very first crash test of the Polestar 2. This
test was a front offset/small overlap crash, meaning that the impact was on the
front 25% of the car (measured outwards from the middle). The test car,
sporting a colorway seemingly chosen by Lil Pump, traveled at 64 km/h towards the
obstacle, with a dummy boasting 70 sensors behind the wheel.
And it
went swimmingly. The engineers and analysts identified a few key factors which
made this crash a success:
1. The front wheel detached early, minimizing the chance of structural stack-up and deformations into the interior compartment.
2. The battery was unscathed (though this type of collision doesn't usually pose risks for the battery).
3. The SPOC block* held.
1. The front wheel detached early, minimizing the chance of structural stack-up and deformations into the interior compartment.
2. The battery was unscathed (though this type of collision doesn't usually pose risks for the battery).
3. The SPOC block* held.
See the
set-up, the impact, and the outcome in the gallery. And if any batteries ever
need to have an emergency pool party, we'll be sure to document that too.
*Severe
Partial Offset Crash block, which is a small metal bracket at both sides of the
front of the chassis that helps to keep metal out of the interior during a
collision.
To read
more about the various safety features and innovations found in all Polestar
cars, click here.
Fr :
Premier essai de collision de la Polestar 2
Les laboratoires d'essais préparent la flotte.
Un laboratoire d'essais de collision a besoin de nombreux
véhicules. C'est même crucial : le nombre croissant de véhicules électriques
exige un nombre croissant d'essais de collision de véhicules électriques. Nous
devons prévoir toutes les possibilités.
Fort heureusement, le tout premier essai de collision de la
Polestar 2 n'a posé aucun problème. En l'occurrence, il s’agissait d’un choc
frontal décalé à chevauchement réduit, c'est-à-dire sur 25 % de la face avant
de la voiture (mesuré depuis l’axe longitudinal). La voiture d’essai, peinte
d’une couleur que Lil Pump n'aurait pas reniée, s’est lancée sur l’obstacle à
64 km/h, avec à son bord un mannequin équipé de 70 capteurs.
Et tout s'est excellemment passé. Les ingénieurs et les
analystes ont identifié quelques facteurs clés qui ont assuré le succès de cet
essai :
1. La roue avant s'est détachée très tôt, minimisant ainsi le risque de compression structurelle et de déformations pouvant impacter l'habitacle.
2. La batterie n'a pas été touchée (bien que ce type de collision ne présente généralement pas de risques pour la batterie).
3. Le bloc SPOC* a tenu bon.
1. La roue avant s'est détachée très tôt, minimisant ainsi le risque de compression structurelle et de déformations pouvant impacter l'habitacle.
2. La batterie n'a pas été touchée (bien que ce type de collision ne présente généralement pas de risques pour la batterie).
3. Le bloc SPOC* a tenu bon.
Vous trouverez dans la galerie des images de la
configuration de départ, de la collision et du résultat.
* Bloc SPOC = Severe Partial Offset Crash : petite
pièce métallique de part et d’autre de l’avant du châssis, qui contribue à
éviter la pénétration d’éléments métalliques dans l’habitacle lors d’une
collision.
Pour en savoir plus concernant les différentes fonctions de
sécurité et les innovations des voitures Polestar, cliquez sur ici.
Source: Polestar.
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