Polestar 2's first crash test. 8935








The crash labs are installing a pool.


That's an odd sentence, but the truth of the matter is that for the crash labs, a large pool is important. In fact, it's crucial. With more and more electric vehicles, there come more and more electric vehicle crash tests. We need to plan for every eventuality.

Thankfully, there was no issue during the very first crash test of the Polestar 2. This test was a front offset/small overlap crash, meaning that the impact was on the front 25% of the car (measured outwards from the middle). The test car, sporting a colorway seemingly chosen by Lil Pump, traveled at 64 km/h towards the obstacle, with a dummy boasting 70 sensors behind the wheel.

And it went swimmingly. The engineers and analysts identified a few key factors which made this crash a success:

1. The front wheel detached early, minimizing the chance of structural stack-up and deformations into the interior compartment.

2. The battery was unscathed (though this type of collision doesn't usually pose risks for the battery).

3. The SPOC block* held.
See the set-up, the impact, and the outcome in the gallery. And if any batteries ever need to have an emergency pool party, we'll be sure to document that too.  
*Severe Partial Offset Crash block, which is a small metal bracket at both sides of the front of the chassis that helps to keep metal out of the interior during a collision.
To read more about the various safety features and innovations found in all Polestar cars, click here.




Fr :

Premier essai de collision de la Polestar 2


Les laboratoires d'essais préparent la flotte.

Un laboratoire d'essais de collision a besoin de nombreux véhicules. C'est même crucial : le nombre croissant de véhicules électriques exige un nombre croissant d'essais de collision de véhicules électriques. Nous devons prévoir toutes les possibilités.

Fort heureusement, le tout premier essai de collision de la Polestar 2 n'a posé aucun problème. En l'occurrence, il s’agissait d’un choc frontal décalé à chevauchement réduit, c'est-à-dire sur 25 % de la face avant de la voiture (mesuré depuis l’axe longitudinal). La voiture d’essai, peinte d’une couleur que Lil Pump n'aurait pas reniée, s’est lancée sur l’obstacle à 64 km/h, avec à son bord un mannequin équipé de 70 capteurs.

Et tout s'est excellemment passé. Les ingénieurs et les analystes ont identifié quelques facteurs clés qui ont assuré le succès de cet essai :

1. La roue avant s'est détachée très tôt, minimisant ainsi le risque de compression structurelle et de déformations pouvant impacter l'habitacle.

2. La batterie n'a pas été touchée (bien que ce type de collision ne présente généralement pas de risques pour la batterie).

3. Le bloc SPOC* a tenu bon.
Vous trouverez dans la galerie des images de la configuration de départ, de la collision et du résultat.  
* Bloc SPOC = Severe Partial Offset Crash : petite pièce métallique de part et d’autre de l’avant du châssis, qui contribue à éviter la pénétration d’éléments métalliques dans l’habitacle lors d’une collision.

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Source: Polestar.





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