Volvo Cars launches Stay Home Store concept in Europe amidst coronavirus restrictions. 8934


                 


  
Volvo Cars today launches a new online sales concept in several quarantined European markets, allowing customers there to buy or lease a brand new Volvo from the safety and comfort of their own home amidst the ongoing COVID-19 coronavirus pandemic.

Car sales around the globe are severely affected by the pandemic, and lockdowns in several European countries keep customers from buying or leasing new cars at dealerships as they normally would, due to strict guidelines on social distancing or even enforced quarantine policies.

To give those who wish to get a car a safe way of doing so, the brand new Stay Home Store concept will allow customers in European countries that are in lockdown at the moment, such as Germany, France and Italy, to easily search, select and buy or lease a brand new Volvo online.

The Stay Home Store concept leverages Volvo Cars’ existing online sales tool and provides customers and dealers with a new, transparent and easy-to-use platform to interact, without the need to actually meet in real life.

Customers can immediately browse and choose from a series of attractive pre-negotiated prices and lease rates on new Volvos. Reflecting the current economic climate, the Stay Home Store concept also offers buyers additional flexibility options such as no down payments or payment-free car loan periods.

“We want to give customers the option of finding a new Volvo that suits them, without having to wait for the current pandemic to be over,” said Lex Kerssemakers, global head of Commercial Operations. “Our online sales team has developed a great online tool - and because we understand that getting a car is a big commitment especially now, we offer our customers additional financing options.”

The Stay Home Store offer will be made available on three models in each country, with the exact offer varying per individual market. Following an initial roll-out in countries that represent 60 per cent of Volvo Cars’ European sales volume, more markets are expected to be added going forward.

The launch of the Stay Home Store concept follows the introduction earlier this month of the Volvo Valet service in the United States, another example of how Volvo Cars is helping its customers navigate the effects of the current pandemic.

Under the Volvo Valet service, a new premium pick-up and drop-off service for car maintenance that is starting to roll out at participating retailers, Volvo owners in the U.S. can now have their cars serviced without leaving their homes or offices.

In China, a similar premium valet service for car maintenance is offered to Volvo customers via WeChat, the popular mobile platform used for a range of different services by Chinese consumers.

Note to editors

  • The Volvo Stay Home Store concept will initially be available in the following countries: Germany, France, Italy, Spain, the Netherlands, Belgium and the United Kingdom.





Fr:

Lancement du concept "Stay Home Store" en Europe en réponse au coronavirus



  


Volvo Cars lance aujourd’hui un nouveau concept de vente en ligne dans plusieurs marchés européens placés en quarantaine, de façon à permettre à la clientèle de ces pays d’acheter ou de louer une Volvo flambant neuve en toute sécurité, sans quitter leur domicile en ce contexte de pandémie de COVID-19.

Les ventes de voitures accusent le coup partout dans le monde, et le confinement en vigueur dans plusieurs pays d’Europe empêche les clients d’acheter ou de louer de nouveaux véhicules chez leur concessionnaire comme ils le feraient en temps normal, du fait de consignes de distanciation sociale strictes voire de politiques de quarantaine imposée.

Afin d’offrir à ceux qui le souhaitent la possibilité de se procurer une voiture en toute sécurité, le nouveau concept « Stay Home Store » permettra à la clientèle des pays européens actuellement confinés – tels que l’Allemagne, la France, la Belgique et l’Italie – de rechercher, de choisir, d'acheter ou de louer facilement une Volvo neuve par Internet.

Le concept « Stay Home Store » tire parti de l’outil de vente en ligne existant de Volvo Cars, et offre aux clients et aux concessionnaires une nouvelle plateforme intuitive et transparente sur laquelle interagir sans avoir à se rencontrer physiquement.

Les clients peuvent dès à présent y faire leur choix parmi une sélection d’offres attractives portant sur de nouveaux modèles au prix de vente ou aux loyers prénégociés. Compte tenu du climat économique actuel, le concept « Stay Home Store » se veut plus flexible en offrant aux clients la possibilité d'acheter sans apport ou de repousser le paiement de leurs loyers.

« Nous souhaitons donner aux clients l’option de se procurer une nouvelle Volvo qui leur convient sans avoir à attendre que la pandémie se termine », explique Lex Kerssemakers, directeur monde des opérations commerciales. « Notre équipe de vente en ligne a développé un outil formidable – et nous sommes conscients que commander une voiture est un engagement important, surtout en ce moment, c’est pourquoi nous proposons des options de financement supplémentaires à nos clients. »

L’offre « Stay Home Store » portera sur trois modèles dans chaque pays, dont le prix exact variera selon les marchés. Après une première phase de déploiement dans les pays représentant 60 % du volume des ventes Volvo Cars en Europe, il est prévu d’élargir l’initiative à d’autres marchés.

Le lancement du concept « Stay Home Store » fait suite à l’introduction du service Volvo Valet plus tôt ce mois-ci aux États-Unis – un autre exemple de la façon dont Volvo Cars innove pour aider ses clients à affronter les conséquences de la pandémie en cours.

Grâce à Volvo Valet, un service premium de collecte et de livraison à des fins d’entretien, qui a été lancé dans le réseau participant, les propriétaires américains d’un véhicule Volvo peuvent désormais le faire réparer sans avoir à quitter leur domicile ou leur bureau.

En Chine, un service premium analogue de collecte et de livraison à des fins d'entretien est proposé aux clients Volvo via WeChat, l’application mobile plébiscitée par les consommateurs chinois pour toute une série de services.

Note aux rédacteurs

  • Le concept « Stay Home Store » sera initialement disponible dans les pays suivants : Royaume-Uni, Allemagne,      France, Italie, Espagne, Pays-Bas et Belgique.


Source : Volvo Cars.

Commentaires