Volvo Cars
today launches a new online sales concept in several quarantined European
markets, allowing customers there to buy or lease a brand new Volvo from the
safety and comfort of their own home amidst the ongoing COVID-19 coronavirus
pandemic.
Car sales
around the globe are severely affected by the pandemic, and lockdowns in
several European countries keep customers from buying or leasing new cars at
dealerships as they normally would, due to strict guidelines on social
distancing or even enforced quarantine policies.
To give
those who wish to get a car a safe way of doing so, the brand new Stay Home
Store concept will allow customers in European countries that are in lockdown
at the moment, such as Germany, France and Italy, to easily search, select and
buy or lease a brand new Volvo online.
The Stay
Home Store concept leverages Volvo Cars’ existing online sales tool and
provides customers and dealers with a new, transparent and easy-to-use platform
to interact, without the need to actually meet in real life.
Customers
can immediately browse and choose from a series of attractive pre-negotiated
prices and lease rates on new Volvos. Reflecting the current economic climate,
the Stay Home Store concept also offers buyers additional flexibility options
such as no down payments or payment-free car loan periods.
“We want to
give customers the option of finding a new Volvo that suits them, without
having to wait for the current pandemic to be over,” said Lex Kerssemakers,
global head of Commercial Operations. “Our online sales team has developed a
great online tool - and because we understand that getting a car is a big
commitment especially now, we offer our customers additional financing
options.”
The Stay
Home Store offer will be made available on three models in each country, with
the exact offer varying per individual market. Following an initial roll-out in
countries that represent 60 per cent of Volvo Cars’ European sales volume, more
markets are expected to be added going forward.
The launch
of the Stay Home Store concept follows the introduction earlier this month of
the Volvo Valet service in the United States, another example of how Volvo Cars
is helping its customers navigate the effects of the current pandemic.
Under the
Volvo Valet service, a new premium pick-up and drop-off service for car
maintenance that is starting to roll out at participating retailers, Volvo
owners in the U.S. can now have their cars serviced without leaving their homes
or offices.
In China, a
similar premium valet service for car maintenance is offered to Volvo customers
via WeChat, the popular mobile platform used for a range of different services
by Chinese consumers.
Note to editors
- The Volvo Stay Home Store
concept will initially be available in the following countries: Germany,
France, Italy, Spain, the Netherlands, Belgium and the United Kingdom.
Fr:
Lancement du concept "Stay Home Store" en Europe
en réponse au coronavirus
Volvo Cars lance aujourd’hui un nouveau concept de vente en
ligne dans plusieurs marchés européens placés en quarantaine, de façon à
permettre à la clientèle de ces pays d’acheter ou de louer une Volvo flambant
neuve en toute sécurité, sans quitter leur domicile en ce contexte de pandémie
de COVID-19.
Les ventes de voitures accusent le coup partout dans le
monde, et le confinement en vigueur dans plusieurs pays d’Europe empêche les
clients d’acheter ou de louer de nouveaux véhicules chez leur concessionnaire
comme ils le feraient en temps normal, du fait de consignes de distanciation
sociale strictes voire de politiques de quarantaine imposée.
Afin d’offrir à ceux qui le souhaitent la possibilité de se
procurer une voiture en toute sécurité, le nouveau concept « Stay
Home Store » permettra à la clientèle des pays européens actuellement
confinés – tels que l’Allemagne, la France, la Belgique et l’Italie –
de rechercher, de choisir, d'acheter ou de louer facilement une Volvo neuve par
Internet.
Le concept « Stay Home Store » tire parti de
l’outil de vente en ligne existant de Volvo Cars, et offre aux clients et aux
concessionnaires une nouvelle plateforme intuitive et transparente sur laquelle
interagir sans avoir à se rencontrer physiquement.
Les clients peuvent dès à présent y faire leur choix parmi
une sélection d’offres attractives portant sur de nouveaux modèles au prix de
vente ou aux loyers prénégociés. Compte tenu du climat économique actuel, le
concept « Stay Home Store » se veut plus flexible en offrant aux
clients la possibilité d'acheter sans apport ou de repousser le paiement de
leurs loyers.
« Nous souhaitons donner aux clients l’option de se
procurer une nouvelle Volvo qui leur convient sans avoir à attendre que la
pandémie se termine », explique Lex Kerssemakers, directeur monde des
opérations commerciales. « Notre équipe de vente en ligne a développé un
outil formidable – et nous sommes conscients que commander une voiture est un
engagement important, surtout en ce moment, c’est pourquoi nous proposons des
options de financement supplémentaires à nos clients. »
L’offre « Stay Home Store » portera sur trois
modèles dans chaque pays, dont le prix exact variera selon les marchés. Après
une première phase de déploiement dans les pays représentant 60 % du
volume des ventes Volvo Cars en Europe, il est prévu d’élargir l’initiative à
d’autres marchés.
Le lancement du concept « Stay Home Store » fait
suite à l’introduction du service Volvo Valet plus tôt ce mois-ci aux
États-Unis – un autre exemple de la façon dont Volvo Cars innove pour aider ses
clients à affronter les conséquences de la pandémie en cours.
Grâce à Volvo Valet, un service premium de collecte et de
livraison à des fins d’entretien, qui a été lancé dans le réseau
participant, les propriétaires américains d’un véhicule Volvo peuvent
désormais le faire réparer sans avoir à quitter leur domicile ou leur bureau.
En Chine, un service premium analogue de collecte et de livraison
à des fins d'entretien est proposé aux clients Volvo via WeChat, l’application
mobile plébiscitée par les consommateurs chinois pour toute une série de
services.
Note aux rédacteurs
- Le
concept « Stay Home Store » sera initialement disponible dans
les pays suivants : Royaume-Uni, Allemagne,
France, Italie, Espagne, Pays-Bas et Belgique.
Source : Volvo Cars.
Commentaires
Enregistrer un commentaire