Volvo Cars launches Volvo Valet maintenance pick-up service in Europe. 8951

 

 

  

Volvo Cars today launches its new Volvo Valet maintenance pick-up and delivery service across selected European markets, including the UK, following its successful introduction in the United States.

 

Reflecting the realities of the ongoing coronavirus pandemic, the premium Volvo Valet service offers customers a safe and contact-free option to have their car serviced or repaired, from the safety and comfort of their own home.

 

The Volvo Valet service is simple and convenient. After customers contact their retailer for an appointment, the car is picked up from their home on the agreed date, serviced and returned.

 

The Volvo Valet service also includes a special app, developed by Volvo Cars' software engineers at its Silicon Valley office, in which customers can track the whereabouts of their car in real time and are kept up to date with notifications about the progress of the servicing process.

 

The first market in Europe to introduce Volvo Valet is the UK, where the service has already been trialled for a number of weeks. Other major markets to offer the service include Germany, Belgium, France, Spain and Switzerland.

 

“With the Volvo Valet service, we give customers the flexibility and convenience that they need in these challenging times,” said Björn Annwall, head of EMEA at Volvo Cars. “It is a great example of how at Volvo, we always put people’s wellbeing and safety at the centre of everything we do.”

 

Kristian Elvefors, Volvo Car UK’s Managing Director, said: “Having trialled the service with a number of our retailers for several weeks, we are very pleased to be now introducing Volvo Valet across the UK.

 

“Along with our market-leading online sales platform and contactless car delivery service, this is another example of how we are adapting quickly to make our customers’ lives safer and easier.”

 

The Volvo Valet service was first introduced in the United States earlier this year, and has been a resounding success among participating retailers as Volvo Cars seeks to help customers navigate the effects of the ongoing pandemic.

 

In China, a similar premium valet service for car maintenance is offered to Volvo customers via WeChat, the popular mobile platform used for a range of different services by Chinese consumers.

 

The news comes as Volvo Car UK continues to take actions to keep it customers safe during the coronavirus pandemic, improving its online buying experience for new and used cars, prolonging service intervals to delay non-essential work, and applying social distancing measures that protect those with urgent repair and maintenance needs.

 

Its online buying service, part of the Stay Home Store concept rolled out across Europe, was recently upgraded with a new live chat function for an even more personalised and convenient experience.

 

Notes to editors:

 

  • The current roll-out plan for the Volvo Valet service includes the following markets: Belgium, Denmark, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Norway, Poland, Portugal, Spain, Switzerland and the UK.
  • The Volvo Valet service is available in the UK through participating retailers.
  • The Volvo Valet app is available on both iOS and Android.

 







Fr:

 

Volvo Cars lance son service de collecte et d’entretien Volvo Valet en Europe

 

 

 

  

Après des débuts prometteurs aux États-Unis, Volvo Cars lance aujourd’hui son nouveau service de collecte, d’entretien et de livraison, Volvo Valet, sur plusieurs marchés européens.

 

En réponse à la pandémie de coronavirus que nous traversons actuellement, le service premium Volvo Valet offre aux clients la possibilité de faire réparer ou entretenir leur véhicule de manière sûre et sans contact, en toute sécurité depuis leur domicile.

 

Le service Volvo Valet est simple et pratique. Les clients contactent leur concessionnaire pour prendre rendez-vous, leur véhicule est collecté à leur domicile à la date convenue, puis leur est rapporté après entretien.

 

Le service Volvo Valet inclut une application dédiée développée par des ingénieurs logiciels de Volvo Cars basés dans la Silicon Valley. Cette application permet aux clients de localiser leur véhicule en temps réel et d’être tenus informés de l’avancement du processus d’entretien grâce à des notifications.

 

En Europe, Volvo Valet a tout d’abord été lancé au Royaume-Uni où il est disponible depuis quelques semaines, mais le service a également été déployé dans d’autres grands marchés, notamment l’Allemagne, le Belux (Volvo Car Belux lancera Volvo Valet début juillet), la France, l’Espagne et la Suisse.

 

« Avec le service Volvo Valet, nous offrons aux clients la souplesse et la commodité dont ils ont besoin en ces temps difficiles », explique Björn Annwall, directeur de la région EMEA chez Volvo Cars. « C’est un formidable exemple de la façon dont Volvo place le bien-être et la sécurité des individus au cœur de ses activités. »

 

Lancé aux États-Unis plus tôt dans l'année, Volvo Valet a rencontré un franc succès auprès des concessionnaires participants, tandis que Volvo Cars cherche à d’aider ses clients à affronter les conséquences de la pandémie en cours.

 

En Chine, un service d’entretien premium similaire est proposé aux clients via WeChat, l’application mobile plébiscitée et utilisée par les consommateurs chinois pour des services très variés.

 

Le mois dernier, Volvo Cars a également lancé « Stay Home Store », un nouveau concept de prise de commande en ligne permettant à la clientèle des pays européens actuellement confinés d’acheter ou de louer une Volvo neuve sans avoir à se rendre chez un concessionnaire.

 

Le concept « Stay Home Store » tire parti de l’outil de vente en ligne existant de Volvo Cars, et offre aux clients et aux concessionnaires une nouvelle plateforme intuitive et transparente sur laquelle interagir sans avoir à se rencontrer physiquement.

 

Les clients peuvent dès à présent y faire leur choix parmi une sélection d’offres attractives portant sur de nouveaux modèles au prix de vente ou aux loyers prénégociés. Compte tenu du climat économique actuel, le concept « Stay Home Store » offre davantage de flexibilité aux clients en leur permettant de louer sans apport ou de repousser le paiement de leurs loyers.

 

Note à l’attention des rédacteurs :

 

  • Le plan de déploiement actuel du service Volvo Valet inclut les marchés suivants : Allemagne, Belux (Volvo Car Belux lancera Volvo Valet début juillet), Danemark, Espagne, France, Grèce, Hongrie, Irlande, Norvège, Pologne, Portugal, Royaume-Uni et Suisse.
  • L’application Volvo Valet est disponible sur iOS et sur Android.

 

Source : Volvo Cars.





















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