Volvo Cars
today launches its new Volvo Valet maintenance pick-up and delivery service
across selected European markets, including the UK, following its successful
introduction in the United States.
Reflecting
the realities of the ongoing coronavirus pandemic, the premium Volvo Valet
service offers customers a safe and contact-free option to have their car
serviced or repaired, from the safety and comfort of their own home.
The Volvo
Valet service is simple and convenient. After customers contact their retailer
for an appointment, the car is picked up from their home on the agreed date,
serviced and returned.
The Volvo
Valet service also includes a special app, developed by Volvo Cars' software
engineers at its Silicon Valley office, in which customers can track the
whereabouts of their car in real time and are kept up to date with
notifications about the progress of the servicing process.
The first
market in Europe to introduce Volvo Valet is the UK, where the service has
already been trialled for a number of weeks. Other major markets to offer the
service include Germany, Belgium, France, Spain and Switzerland.
“With the
Volvo Valet service, we give customers the flexibility and convenience that
they need in these challenging times,” said Björn Annwall, head of EMEA at
Volvo Cars. “It is a great example of how at Volvo, we always put people’s
wellbeing and safety at the centre of everything we do.”
Kristian
Elvefors, Volvo Car UK’s Managing Director, said: “Having trialled the service
with a number of our retailers for several weeks, we are very pleased to be now
introducing Volvo Valet across the UK.
“Along with
our market-leading online sales platform and contactless car delivery service,
this is another example of how we are adapting quickly to make our customers’
lives safer and easier.”
The Volvo
Valet service was first introduced in the United States earlier this year, and
has been a resounding success among participating retailers as Volvo Cars seeks
to help customers navigate the effects of the ongoing pandemic.
In China, a
similar premium valet service for car maintenance is offered to Volvo customers
via WeChat, the popular mobile platform used for a range of different services
by Chinese consumers.
The news
comes as Volvo Car UK continues to take actions to keep it customers safe
during the coronavirus pandemic, improving its online buying experience for new
and used cars, prolonging service intervals to delay non-essential work, and
applying social distancing measures that protect those with urgent repair and
maintenance needs.
Its online
buying service, part of the Stay Home Store concept rolled out across Europe,
was recently upgraded with a new live chat function for an even more
personalised and convenient experience.
Notes to editors:
- The current roll-out plan for
the Volvo Valet service includes the following markets: Belgium, Denmark,
France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Norway, Poland, Portugal,
Spain, Switzerland and the UK.
- The Volvo Valet service is available
in the UK through participating retailers.
- The Volvo Valet app is
available on both iOS and Android.
Fr:
Volvo Cars lance son service de collecte et d’entretien
Volvo Valet en Europe
Après des débuts prometteurs aux États-Unis, Volvo Cars
lance aujourd’hui son nouveau service de collecte, d’entretien et de livraison,
Volvo Valet, sur plusieurs marchés européens.
En réponse à la pandémie de coronavirus que nous traversons
actuellement, le service premium Volvo Valet offre aux clients la
possibilité de faire réparer ou entretenir leur véhicule de manière sûre et
sans contact, en toute sécurité depuis leur domicile.
Le service Volvo Valet est simple et pratique. Les
clients contactent leur concessionnaire pour prendre rendez-vous, leur véhicule
est collecté à leur domicile à la date convenue, puis leur est rapporté après
entretien.
Le service Volvo Valet inclut une application dédiée
développée par des ingénieurs logiciels de Volvo Cars basés dans la
Silicon Valley. Cette application permet aux clients de localiser leur
véhicule en temps réel et d’être tenus informés de l’avancement du processus
d’entretien grâce à des notifications.
En Europe, Volvo Valet a tout d’abord été lancé au
Royaume-Uni où il est disponible depuis quelques semaines, mais le service a
également été déployé dans d’autres grands marchés, notamment
l’Allemagne, le Belux (Volvo Car Belux lancera Volvo Valet début
juillet), la France, l’Espagne et la Suisse.
« Avec le service Volvo Valet, nous offrons aux
clients la souplesse et la commodité dont ils ont besoin en ces temps
difficiles », explique Björn Annwall, directeur de la région EMEA
chez Volvo Cars. « C’est un formidable exemple de la façon dont Volvo
place le bien-être et la sécurité des individus au cœur de ses
activités. »
Lancé aux États-Unis plus tôt dans l'année, Volvo Valet
a rencontré un franc succès auprès des concessionnaires participants, tandis
que Volvo Cars cherche à d’aider ses clients à affronter les conséquences
de la pandémie en cours.
En Chine, un service d’entretien premium similaire est
proposé aux clients via WeChat, l’application mobile plébiscitée et utilisée
par les consommateurs chinois pour des services très variés.
Le mois dernier, Volvo Cars a également lancé « Stay
Home Store », un nouveau concept de prise de commande en ligne permettant à la
clientèle des pays européens actuellement confinés d’acheter ou de louer une
Volvo neuve sans avoir à se rendre chez un concessionnaire.
Le concept « Stay Home Store » tire parti de l’outil de
vente en ligne existant de Volvo Cars, et offre aux clients et aux
concessionnaires une nouvelle plateforme intuitive et transparente sur laquelle
interagir sans avoir à se rencontrer physiquement.
Les clients peuvent dès à présent y faire leur choix parmi
une sélection d’offres attractives portant sur de nouveaux modèles au prix de
vente ou aux loyers prénégociés. Compte tenu du climat économique actuel, le
concept « Stay Home Store » offre davantage de flexibilité aux clients en leur
permettant de louer sans apport ou de repousser le paiement de leurs loyers.
Note à l’attention des rédacteurs :
- Le
plan de déploiement actuel du service Volvo Valet inclut les marchés
suivants : Allemagne, Belux (Volvo Car Belux lancera Volvo
Valet début juillet), Danemark, Espagne, France, Grèce, Hongrie,
Irlande, Norvège, Pologne, Portugal, Royaume-Uni et Suisse.
- L’application
Volvo Valet est disponible sur iOS et sur Android.
Source : Volvo Cars.
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