Volvo Cars
continues the rollout of its new Android-powered infotainment system with
Google built in to the XC60, S90, V90 and V90 Cross Country models*, as part of
a broader update of its model portfolio.
The system,
developed with Google, rethinks the nature of car infotainment and is defined
by a user-friendly interface and unparalleled connectivity.
Volvo Car
Group is the first company to team up with Google on integrating an
infotainment system powered by Android with Google apps and services built in,
and the fully electric XC40 Recharge became the first Volvo car to carry the
system.
To give
customers the same experience that they are used to on their phones, but
adapted for hands-free interaction while driving, Volvo Cars also introduces
the Digital Services package, which will be available for all Volvo cars with
the Android-powered infotainment system with Google apps and services built
in*.
The Digital
Services package includes access to Google apps and services**, the Volvo On
Call app and the wireless phone charger, as well as all data required to run
the services***.
Google apps
and services enhance the functionality of the Android-powered system by
providing hands-free help from Google Assistant, best-in-class navigation
through Google Maps, and a broad ecosystem of native in-car apps via Google
Play.
With Google
Assistant, drivers can use their voice to get things done while keeping their
focus on the road. Drivers can do things like control the temperature, set a
destination, play music and podcasts, and send messages, all while keeping
their hands on the wheel.
Music and
media apps optimised and adapted for cars will be available through Google
Play, while Google Maps will be able to provide up to date map and traffic
data.
Apart from
the new infotainment system, the mentioned models are also updated with the company’s
latest Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), a modern, scalable active
safety system that consists of an array of radars, cameras and ultrasonic
sensors.
Other
portfolio updates include new exterior colour and upholstery options as well as
a leather-free interior option for all models in the 60-series. The latter is
also made available on the XC40 Recharge.
The model
portfolio update comes as the company is also announcing that the fully
electric Volvo XC40 Recharge will be available exclusively online going
forward, as part of Volvo Cars’ recently announced new commercial strategy.
Under the
new strategy, Volvo Cars aims to be a fully electric car company by 2030 with
all
electric cars to be available online only. It will invest heavily in its online
sales channels, focusing on offering premium electric cars in a convenient and
simple way.
The fully
electric XC40 – and later, the newly presented C40 Recharge – will be available
via the company’s flagship online store, volvocars.com, which in turn will be
overhauled to present customers with a simplified buying process, transparent
pricing and a wide selection of pre-configured electric cars aimed at
shortening delivery times.
Notes to editors:
- *From
model year 2022.
- **Features and services in the
Digital Services package vary, depending on market region. Read more about
the Digital Services package by following this link.
- ***Depending on market. For
more details, follow the link above.
- Google, Android, Google Play
and other marks are trademarks of Google LLC.
Volvo Cars équipe davantage de modèles du système d’info-divertissement avec applications Google intégrées
Volvo Cars poursuit le déploiement de son nouveau système
d’info-divertissement Android avec applications Google intégrées dans les
modèles XC60, S90, V90 et V90 Cross Country*, dans le cadre
d’une mise à jour étendue de son catalogue.
Le système, développé en partenariat avec Google, redéfinit
la nature même de l’info-divertissement embarqué, avec une interface conviviale
et une connectivité hors pair.
Volvo Car Group est le premier constructeur à s’associer à
Google pour l’introduction d’un système d’info-divertissement Android avec
applications et services Google intégrés, et le XC40 Recharge tout
électrique est devenu le premier véhicule Volvo à être équipé du système.
Pour que les clients bénéficient d’une expérience identique
à celle que leur offrent leurs téléphones, à la différence que celle-ci est
adaptée à une interaction mains-libres pendant la conduite, Volvo Cars lance
également le pack de services numériques. Celui-ci sera disponible sur toutes
les voitures Volvo avec le système d’info-divertissement Android avec applications
et services Google intégrés*.
Le pack de services numériques inclut l’accès aux
applications et services Google**, à l’application Volvo On Call et au chargeur
de téléphone sans fil, ainsi qu’à toutes les données requises pour faire
fonctionner les services***.
Les applications et services Google améliorent la
fonctionnalité du système Android en fournissant l’aide mains-libres de Google
Assistant, la navigation optimisée de Google Maps, ainsi qu’un large écosystème
d’applications embarquées natives via Google Play.
Avec Google Assistant, les conducteurs peuvent utiliser leur
voix pour lancer des actions tout en restant concentrés sur la route. Les
conducteurs peuvent notamment contrôler la température, définir une
destination, écouter de la musique et des podcasts, et envoyer des messages
tout en gardant les mains sur le volant.
Les applications média et musicales optimisées et adaptées
pour les voitures seront disponibles via Google Play, tandis que Google Maps
fournira des données relatives au trafic et des cartes à jour.
Outre le nouveau système d’info-divertissement, les modèles
mentionnés sont à présent dotés des derniers systèmes avancés d’aide à la
conduite (ADAS, Advanced Driver Assistance Systems) de l’entreprise, une
solution de sécurité active moderne et évolutive comprenant des radars, caméras
et capteurs à ultrasons.
Ont également été ajoutées des options de sellerie et de
couleurs de carrosserie, ainsi qu’une option d’intérieur sans cuir pour tous
les modèles de la série 60. Cette dernière est aussi disponible sur le
XC40 Recharge.
Cette mise à jour du catalogue intervient au moment où la
société annonce que le modèle tout électrique Volvo XC40 Recharge sera
désormais disponible exclusivement en ligne, dans le cadre de la nouvelle
stratégie commerciale de Volvo Cars lancée dernièrement.
Avec cette nouvelle stratégie, Volvo Cars a pour ambition de
devenir un constructeur automobile 100 % électrique d’ici à 2030, avec
l’ensemble des véhicules électriques disponible en ligne uniquement. La marque
va investir massivement dans ses canaux de vente en ligne, en misant sur un
accès simple et pratique à son offre de véhicules électriques haut de gamme.
Le modèle XC40 tout électrique et, ultérieurement, le
nouveau C40 Recharge, seront disponibles via la boutique en ligne phare du
constructeur, volvocars.com, qui sera à son tour remaniée pour proposer aux
clients un processus d’achat simplifié, une tarification transparente et une
vaste sélection de véhicules électriques préconfigurés, dans l’objectif de
raccourcir les délais de livraison.
Notes aux rédacteurs :
- * À
partir de l’Année Modèle 2022.
- ** Les
fonctionnalités et services du pack de services numériques varient selon
les régions. Découvrez-en plus sur le pack de services numériques en
cliquant sur ce lien.
- *** Selon
le marché. Pour en savoir plus, utilisez le lien ci-dessus.
- Google,
Android, Google Play et d’autres marques sont des marques de Google LLC.
Source : Volvo Cars.
Commentaires
Enregistrer un commentaire