Volvo built another production plant in Europe. 9421

Chengdu Plant





Volvo plans to build a new production plant in Europe with a view to increasing its sales.

 

Strange thing, because it is going to be so difficult to replace an absolutely perfect range in every way. Because yes, both in terms of design and the rest, Volvo has been found since the current generation of XC90. And the product qualities are such that the brand surpasses in every way any competitor "like Mercedes, Audi, Bmw, Lexus, Jaguar, Land Rover".

 

It is presumptuous enough to be certain that the next generation will be as successful “see more”, as the work to create something truly “more than perfect” seems impossible.

 

But obviously, they are confident and are therefore considering a possible increase in production capacity.

 

What adds to the challenge which is purely "produced" is that the future range will be entirely electric. And even if this is the next legal obligation, will customers sign up so early on?

 

With a factory in Belgium, one in Sweden, one in the USA and three in China…. I found it very early to consider building another unit without having any idea of ​​the success of the brand's future products.

 




Torslanda plant



Fr :

 

 

Volvo envisage de construire une nouvelle unité de production en Europe en vue de l'augmentation de ses ventes.

 

Chose étrange, car il va être tellement compliqué de remplacer une gamme absolument parfaite à tous les niveaux. Car oui, aussi bien en terme de design que du reste, Volvo c’est trouvé depuis la génération actuelle de XC90. Et les qualités produits sont telles, que la marque surpasse en tout point n’importe quel concurrent « comme Mercedes, Audi, Bmw, Lexus, Jaguar, Land Rover ».

 

Etre certains que la prochaine génération sera aussi réussie « voir plus », est assez présomptueux,  tant le travail pour créer quelque chose de véritablement « plus que parfait » semble impossible.

 

Mais visiblement, ils sont sûrs d’eux et envisagent donc une éventuelle augmentation de la capacité de production.

 

Ce qui rajoute au défi qui est purement  « produit », c’est que la future gamme sera entièrement électrique. Et même si c’est une prochaine obligation légale, est-ce que en s’y prenant aussi tôt, la clientèle va adhérer ?

 

Avec une usine en Belgique, une en Suède, une aux USA et trois en Chine…. Je trouve fort tôt d’envisager la construction d’une autre unité sans avoir aucune idée du succès des futurs produits de la marque.

 

 

 

 

 Genk Plant

 


Commentaires