Volvo Cars tests new wireless charging technology. 9469

 

 

  

Volvo Cars is integrating and testing a new wireless charging technology in a live city environment together with selected partners, evaluating its potential for future electric cars.

 

Over a three-year period, a small fleet of fully electric Volvo XC40 Recharge cars will be used as taxis by Cabonline, the largest taxi operator in the Nordic region, and charged wirelessly at stations in Gothenburg, Sweden.

 

The wireless charging test is one of many projects outlined within the strategic initiative Gothenburg Green City Zone, under which designated areas within the city are used as live testbeds for the development of sustainable technologies.

 

“Gothenburg Green City Zone lets us try exciting new technologies in a real environment and evaluate them over time for a potential future broader introduction,” said Mats Moberg, head of Research and Development at Volvo Cars. “Testing new charging technologies together with selected partners is a good way to evaluate alternative charging options for our future cars.”

 

The charging stations used in the test are delivered by Momentum Dynamics, a leading provider of wireless electric charging systems. The charging starts automatically when a compatible vehicle parks over a charging pad embedded in the street, allowing drivers to conveniently charge without getting out of their car.  

 

The charging station sends energy through the charging pad, which is picked up by a receiver unit in the car. To easily align the car with the charging pad, Volvo Cars will use its 360-degree camera system. For the fully electric XC40 Recharge cars, the wireless charging power will be more than 40 kW, making the charging speeds around four times faster than a wired 11 kW AC charger and almost as fast as a wired 50 kW DC fast charger.

 

In total, the Volvo cars will be used for more than 12 hours a day and drive 100,000 km per year, which also makes this the first durability test of fully electric Volvo cars in a commercial usage scenario. 

 

Other partners involved in the wireless charging project include the company’s own Swedish retailers Volvo Bil and Volvo Car Sörred, Swedish energy company Vattenfall and its charging network InCharge, the city energy company Göteborg Energi, and Business Region Gothenburg, a municipal economic development agency owned by the City of Gothenburg.

 

Last year, Volvo Cars took part in launching the Gothenburg Green City Zone initiative, which aims to achieve emission-free transport by 2030. Using a real city as a testing ground will enable the company to accelerate development of technologies and services in the areas of electrification, shared mobility, autonomous driving, connectivity and safety.

 

 

Fr:

Volvo Cars teste une nouvelle technologie de recharge sans fil

 

  

Volvo Cars intègre et teste une nouvelle technologie de recharge sans fil en milieu urbain réel en collaboration avec des partenaires de choix, évaluant son potentiel pour les futures voitures électriques.

Sur une période de trois ans, une petite flotte de modèles Volvo XC40 Recharge 100 % électriques sera utilisée comme taxis par Cabonline, le principal exploitant de taxis dans la région nordique, et rechargée grâce à la technologie sans fil aux bornes de Göteborg, en Suède.

L’expérimentation de la recharge sans fil fait partie des nombreux projets inscrits dans le cadre de l’initiative stratégique baptisée « Gothenburg Green City Zone », qui consiste à utiliser certains secteurs de la ville comme bancs d’essai réels pour le développement de technologies durables.

« L’initiative Gothenburg Green City Zone nous permet d’expérimenter de nouvelles technologies prometteuses en milieu réel et de les évaluer au fil du temps en vue d’un éventuel déploiement étendu à l’avenir », déclare Mats Moberg, responsable du département Recherche et Développement chez Volvo Cars. « L’expérimentation de nouvelles technologies de recharge en collaboration avec des partenaires de choix est un bon moyen d’évaluer les options alternatives de recharge pour nos futurs véhicules. »

Les bornes de recharge utilisées lors des tests sont livrées par Momentum Dynamics, l’un des principaux fournisseurs de systèmes de recharge électrique sans fil. La recharge débute automatiquement lorsqu’un véhicule compatible se gare au-dessus d’une plaque de recharge intégrée dans la rue, permettant ainsi au conducteur de recharger aisément son véhicule sans avoir à en sortir.

La borne de recharge transmet de l’énergie par le biais de la plaque de recharge, laquelle est récupérée par une unité réceptrice placée dans le véhicule. Pour aligner facilement la voiture sur la plaque de recharge, Volvo Cars utilisera son système de caméra 360°. Concernant les modèles XC40 Recharge 100 % électriques, la puissance de charge sans fil sera supérieure à 40 kW, rendant les vitesses de recharge environ quatre fois plus rapides qu’un chargeur CA filaire de 11 kW et presque aussi rapides qu’un système de charge rapide CC filaire de 50 kW.

Au total, les voitures Volvo seront utilisées pendant plus de 12 heures par jour et parcourront 100 000 km par an, faisant également de ce projet le premier test de durabilité de modèles Volvo 100 % électriques dans un scénario à usage commercial. 

Parmi les autres partenaires participant au projet de recharge sans fil figurent notamment les concessionnaires suédois de l’entreprise, Volvo Bil et Volvo Car Sörred, la société d’énergie suédoise Vattenfall et son réseau de recharge InCharge, la société d’énergie de la ville Göteborg Energi et Business Region Göteborg, un organisme de développement économique municipal détenu par la ville de Göteborg.

L’année dernière, Volvo Cars a participé au lancement de l’initiative « Gothenburg Green City Zone », visant à parvenir à un mode de transport non polluant d’ici 2030. L’utilisation d’une ville réelle comme terrain d’essai permettra à l’entreprise d’accélérer le développement de technologies et services dans les domaines de l’électrification, la mobilité partagée, la conduite autonome, la connectivité et la sécurité.


Source : Volvo Cars.
















 

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