Volvo XC90 and XC90 Recharge Plug-in Hybrid named 2023 IIHS TOP SAFTEY PICK+ Award Winners. 9582


 

 

The Volvo XC90 midsize luxury SUV has earned a 2023 TOP SAFETY PICK+ award from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). This announcement comes after the IIHS strengthened the requirements for its TOP SAFETY PICK (TSP) and TOP SAFETY PICK+ (TSP+) awards.

 

The new, tougher, criteria demand better side crash protection, improved pedestrian crash prevention systems, and the elimination of subpar headlights from the field of qualifying vehicles. 

 

As part of Volvo Cars’ vision that no one should be seriously injured or killed in a new Volvo car, the company has put safety at the center of everything it does. “The Volvo XC90 continues to prove, year after year, that it is among the safest vehicles on the road,” said Åsa Haglund, head of Volvo Cars Safety Centre. 

 

The biggest change to the criteria comes with the replacement of the original IIHS side crash test. The updated test involves 82 percent more energy and requires vehicles to earn an acceptable or good rating to qualify for TSP, while a good rating is required for the TSP+.

 

Both mild hybrid (XC90) and plug-in hybrid (XC90 Recharge) versions of the XC90 earned a TSP+ award. In addition to award-winning safety, the XC90 Recharge offers up to 73 kilometres (WLTP) or 35 miles (EPA) of all-electric driving in Pure mode. Volvo Cars has made sustainability as important as safety, and has announced plans to sell only fully electric vehicles by 2030 and to aims to become carbon neutral by 2040.

 








Fr:

 

 

 Les modèles Volvo XC90 et XC90 Recharge hybride rechargeable remportent le prix 2023 dans la catégorie TOP SAFETY PICK+ de l’IIHS

 

  

Le SUV intermédiaire de luxe Volvo XC90 a reçu le prix 2023 TOP SAFETY PICK+ décerné par l’Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Cette annonce intervient alors que l’IIHS a renforcé les critères d’attribution de ses récompenses TOP SAFETY PICK (TSP) et TOP SAFETY PICK+ (TSP+).

 

Plus stricts qu’avant, ces nouveaux critères exigent une meilleure protection contre les collisions latérales, des systèmes améliorés de prévention des collisions avec les piétons et l’élimination des phares de qualité inférieure des véhicules admissibles. 

 

Fidèle à son ambition qui entend éviter tout décès ou blessé grave dans une nouvelle voiture Volvo, Volvo Cars place la sécurité au cœur de ses préoccupations. « Le Volvo XC90 continue de prouver, année après année, qu’il fait partie des véhicules les plus sûrs sur la route, » commente Åsa Haglund, Responsable du Centre de sécurité de Volvo Cars. 

 

Le plus grand changement apporté aux critères d’attribution concerne le remplacement du test original de collision latérale de l’IIHS. La nouvelle version du test implique 82 % d’énergie en plus et exige que les véhicules obtiennent une note « acceptable » ou « bonne » pour être éligibles au TSP, et une note « bonne » pour le TSP+.

 

Les versions hybrides Mild (XC90) et hybrides rechargeables (XC90 Recharge) du modèle XC90 ont toutes deux décroché le prix TSP+. En plus d’avoir été récompensé pour sa sécurité, le XC90 Recharge offre jusqu’à 73 kilomètres (WLTP) ou 35 miles (EPA) de conduite entièrement électrique en mode Pure. Volvo Cars, qui accorde autant d’importance à la durabilité qu’à la sécurité, a annoncé son intention de ne vendre que des véhicules tout électriques d’ici 2030 et d’atteindre la neutralité carbone d’ici 2040.

 

 

Source : Volvo Cars.


Personnal note: Once again, Volvo proves they engineer their cars for real world threats not just to pass crash tests. That's why an 8 year old car is outperforming much newer vehicles in this new test

 
 
  




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