Volvo Cars defines its own version of luxury. 7717










The world’s most established luxury brands are facing the toughest challenges in their history as consumers’ expectations and perception of what constitutes luxury evolves more rapidly than ever, according to preliminary findings from a new report on the evolution of luxury commissioned by Volvo Cars.

The report, created by leading trend agency Kjaer Global, focuses on the evolution of luxury over time and will serve as further input to the continuing brand transformation journey that Volvo Cars is undertaking.

Volvo Cars believes that the nature of luxury has changed in the last decade, moving from a measure of asset- and ownership-related wealth to a scarcity of time and life-enhancing experiences. The report, due to be published early next year, indicates that established luxury brands are facing the need to reinvent themselves in order to embody the modern interpretation of no-logo-luxury, which has seen sales of heavily branded mass manufactured goods drop in favour of more discreet branding and craftsmanship visible only to those ‘in-the-know’.



Life experience as luxury


“We see the potential of ‘new luxury’ impacting several sectors, not least the auto industry, but also fashion, travel and other luxury product and service areas. Based upon the report we see that many well-established brands will need to adapt quickly to a more personal, rarefied and experience-based customer experience or risk being side-lined,” said Björn Annwall, Senior Vice President, Sales, Marketing and Customer Service at Volvo Car Group.

The report identifies several key trends including real-time innovation, constant access and connectivity, a growing appreciation for expertise and craftsmanship, authenticity and discovery – all connected to the search for a more fulfilling life experience. A growing trend of what the report labels the Female Factor and The Good Life, reflects growing consciousness when it comes to lifestyle choices and the desire for a more balanced attitude to life.

“We are just about to launch our new premium S90 sedan,” said Björn Annwall. “We think that we have understood the nature of the new luxury experience – but that will be up to our customers to decide. Volvo Cars has always been different. We have always approached design and the entire car experience from a human perspective, and I believe that this is what makes our cars increasingly relevant.”

The recent launch of the XC90 has confirmed Volvo Cars’ brand position as a true premium player in the auto industry, with the car garnering many positive reviews for its new take on both comfort, design and interaction.

The full report into the evolution of luxury will be published early in 2016, in conjunction with Volvo Cars’ own vision of modern automotive luxury.




FR:

LE LUXE SELON VOLVO CARS





Les marques de luxe les plus prestigieuses font actuellement face au plus grand défi de leur histoire. En effet, selon les conclusions préliminaires d’un nouveau rapport commandité par Volvo Cars au sujet de l’évolution du luxe, les attentes et perceptions des clients dans ce secteur se modifient plus rapidement que jamais.

Établi par l’agence leader en matière de tendance Kjaer Global, ce rapport se concentre sur l’évolution du luxe à travers les époques et fournira un nouvel éclairage concernant la transformation actuelle de Volvo.

Volvo Cars estime que la nature du luxe a changé au cours de la dernière décennie, passant de la possession de richesses à un déclin en termes de nouvelles expériences stimulantes. Le rapport, qui paraîtra en début d’année prochaine, indique que les marques de luxe les mieux établies font face à la nécessité de se renouveler. L’objectif consiste à symboliser de façon moderne le luxe sans logo, secteur au sein duquel les ventes de produits manufacturés de masse ont connu une forte baisse au profit de marques plus discrètes, réservées aux seuls initiés.
                     
Une expérience du luxe
« Nous constatons le potentiel du ‘‘nouveau luxe’’ qui touche beaucoup de secteurs, non seulement l’industrie automobile, mais également la mode, les voyages, et bien d’autres produits et types de services. D’après le rapport, il est clair que de nombreuses marques établies vont devoir adopter, à moins de se retrouver mises à l’écart, un positionnement plus personnel, plus authentique, et davantage basé sur l’expérience client », a déclaré Björn Annwall, Vice-Président Senior en charge du Marketing, des Ventes et du Service chez Volvo Car Group.

Le rapport identifie plusieurs tendances clés telles que l’innovation en temps réel ; la connectivité et l’accessibilité à tout moment ; une demande croissante d’expertise, de savoir-faire, d’authenticité et de découverte – le tout orienté vers une expérience plus épanouissante. Une forte tendance dirigée vers ce que le rapport nomme Femele Factor (Facteur féminin) et The Good Life (La belle vie), reflète une sensibilité grandissante concernant les choix de vie et l’équilibre personnel.

« Nous sommes sur le point de lancer notre nouvelle berline premium S90 », a ajouté Björn Annwall. « Nous pensons avoir intégré la nouvelle définition du luxe – mais nos clients seront les seuls juges. Volvo Cars a toujours adopté une approche différente. Nous avons continuellement envisagé le design et l’expérience de conduite dans son ensemble du point de vue du conducteur, et je pense que c’est ce qui fait toute l’intelligence de nos véhicules ».

Le lancement récent du tout nouveau XC90, qui a récolté de nombreux éloges en termes de confort, de conception, et d’interactivité, a confirmé Volvo Cars dans sa position de constructeur premium de l’industrie automobile.

Le rapport complet sur l’évolution du luxe sera publié début 2016, conjointement avec la vision personnelle de Volvo Cars sur l’automobile de luxe moderne.



Source: https://www.media.volvocars.com/global/en-gb

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