Zlatan Ibrahimović to star in new Volvo V90 marketing campaign. 7789





Volvo Cars is set to launch a new V90 marketing campaign featuring global footballing star Zlatan Ibrahimović.

The new campaign, which airs for the first time on May 30th, comes following speculation of further collaboration between the former Paris Saint-Germain F.C. striker and the Swedish premium carmaker.

“The campaign is a celebration of the independent mind, of the power that lies in the ability to think differently. There are many similarities between Zlatan’s and Volvo’s journeys. We haven’t gotten to where we are now by doing the same as everyone else,” said Anders Gustafsson, Senior Vice President, Europe, Middle East and Africa at Volvo Car Group.

Volvo Cars and Zlatan worked together in a memorable 2014 marketing campaign featuring the enigmatic footballer reciting the Swedish national anthem and hunting in remote Swedish forests.

Since its launch earlier in the year the new V90 has received positive reviews from media around the world. Building on Volvo Cars’ indisputable heritage in the estate segment, that began over 60 years ago with the Volvo Duett, the new V90 takes the premium estate a clear step forward in terms of aesthetics, materials and finish, while living up to the ultimately practical nature of any true estate.

Find out more via Volvo Cars’ social media channels and see the new campaign start on Monday, May 30th at 8.15PM CET.







Fr:


Zlatan Ibrahimovic partage la vedette avec le V90 dans la nouvelle campagne Marketing de Volvo Cars

Volvo Cars s’apprête à lancer une campagne pour le V90 mettant en scène la star du football mondial Zlatan Ibrahimović.

La nouvelle campagne, qui sera lancée en avant-première le 30 mai prochain, confirme la rumeur d’une nouvelle collaboration entre l’ex-attaquant du Paris Saint-Germain F.C. et le constructeur premium suédois.

« La campagne est une ode à l’indépendance d’esprit, au pouvoir que confère la capacité de penser autrement. Il existe de nombreux points communs entre le parcours de Zlatan et celui de Volvo. Nous n’en sommes pas arrivés où nous en sommes en nous contentant de faire comme tout le monde », affirme Anders Gustafsson, Vice-Président senior Europe, Moyen-Orient et Afrique de Volvo Car Group.

Volvo Cars et Zlatan ont déjà collaboré dans le cadre d’une mémorable campagne 2014 mettant en scène l’énigmatique footballeur qui déclamait l’hymne national suédois et partait chasser aux confins de la forêt suédoise.

Depuis son lancement en début d’année, le nouveau V90 est couvert d’éloges par les médias du monde entier. Point d’orgue de l’incontestable héritage de Volvo Cars sur le segment soixante ans après la Volvo Duett, le nouveau V90 redéfinit la notion de break premium par son esthétique, ses matériaux et sa finition et fait honneur à la nature pratique de tout break digne de ce nom.

Pour en savoir plus, suivez Volvo Cars sur les réseaux sociaux et assistez au lancement de la campagne lundi 30 mai à 20 h 15 HEC.

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