The Volvo S90 Ambience Concept – a car that connects with your senses. 8290





   
Volvo Cars, the premium car maker, today reveals the S90 Ambience Concept, an industry-first sensory experience that synchronises visuals, sound and scent to redefine in-car luxury.

The S90 Ambience Concept, making its public debut at the Beijing Auto Show in China, is based on Volvo’s top-of-the-line S90 Excellence three-seater executive sedan and focuses on chauffeured passengers in the rear seat.

The passengers can personalise the car’s atmosphere by using the intuitive smartphone app to choose one of seven visual themes synchronised with audio and scent.

“The Ambience Concept redefines luxury by taking it beyond material choices, creating a car that connects with your senses,” said Robin Page, head of design at Volvo Cars. “The design explores how people feel inside the car and enables them to influence their own mood and well-being.”
The visual element transforms the car ceiling according to the selected theme – including Northern Lights, Scandinavian Forest, Swan Lake, Archipelago and Rain – each providing a different mood scaling from relaxing to invigorating. There is also a Nocturnal theme for resting and Freedom gives a boost of fresh and uplifting energy.

The synchronised audio plays through the car’s Bowers and Wilkins premium sound system, which includes small tweeters in the headrest for an immersive sound experience. Each theme is matched with one of four bespoke scents, created by Byredo, which deploys simultaneously from a portal in the centre console.

“We’re known for our human-centric approach to design and as an industry leader in advanced safety technology,” Robin Page said. “Ambience reinforces this and shows our broader focus on human care, which starts with safety and also extends to general well-being.”

While the S90 Ambience is launching as a concept, Volvo Cars has the ambition to make it available in S90 Excellence production cars, to enhance its Excellence offer, especially in China.

In 2017, Volvo sold more than 100,000 cars in China for the first time, which made a significant contribution to the company’s fourth consecutive year of record sales and growth. China is Volvo Cars’ largest single market and the company’s biggest marketplace for the S90 sedan.

“The Ambience Concept was created primarily for the China market and provides a contrast to China’s sometimes hectic city environments,” said Martin Andersson, senior commercial product manager at Volvo Cars’ Special Vehicles department, which is responsible for the Excellence range. “The S90 Ambience Concept will reinforce our premium brand values in this important region.”

Follow the social media coverage on #AmbienceConcept.






Fr:



Concept Volvo S90 Ambience : les sens à l’honneur



   

Volvo Cars, le constructeur automobile premium, dévoile le Concept S90 Ambience, une expérience sensorielle inédite qui conjugue effets visuels, sonores et olfactifs pour redéfinir la notion de luxe à bord.

Présenté au public lors du salon automobile de Beijing, le Concept S90 Ambience est une déclinaison de la berline 3 places haut de gamme Volvo S90 Excellence, qui revisite les déplacements avec chauffeur en mettant l’accent sur le confort des passagers arrière.

Les passagers peuvent personnaliser l’ambiance de l’habitacle à l’aide d’une application pour smartphone intuitive, qui propose sept thèmes visuels associés à une ambiance sonore et à des fragrances libérées dans l’habitacle.

« Au-delà du choix des matériaux, le Concept Ambience redéfinit la notion de luxe pour donner naissance à une voiture qui met les sens à l’honneur », résume Robin Page, Senior Vice President Design de Volvo Cars. « Ce concept propose aux occupants une immersion dans un univers riche de sensations, qui influe sur leur humeur et leur bien-être. »
Parmi les ambiances visuelles qui habillent le pavillon de toit, différents thèmes sont proposés comme Lueurs nordiques, Forêt scandinave, Lac des cygnes, Archipel et Pluie, chacun composant une ambiance spécifique, de la plus relaxante à la plus stimulante. Le thème Nocturne invite quant à lui au repos, tandis que le thème Liberté crée une atmosphère tonique et vivifiante.

La bande-son correspondante  est diffusée par le système premium embarqué Bowers and Wilkins, dont les petits haut-parleurs d’aigus intégrés aux appuie-tête renforcent le côté immersif de l’expérience. Chaque thème est complété par l’un des quatre parfums d’ambiance spécialement composés par Byredo, diffusé à travers une ouverture de la console centrale.

« Nos produits sont réputés pour leur conception centrée sur l’humain et leurs technologies de pointe leaders en matière de sécurité », commente Robin Page. « Le Concept Ambience franchit une nouvelle étape pour illustrer l’attention que nous portons à nos clients, qui va de leur sécurité jusqu’à leur bien-être. »

Même si la Volvo S90 Ambience est présentée comme concept car, Volvo Cars ambitionne de transposer ce concept aux voitures de série S90 Excellence pour enrichir son offre Excellence, en Chine notamment.

En 2017, Volvo a, grande première, dépassé le cap des 100 000 véhicules vendus en Chine. Ce succès a nettement contribué à la progression des ventes et à la croissance record du constructeur pour la quatrième année consécutive. Plus grand marché national de Volvo Cars, la Chine est aussi le premier marché de la berline S90.

« Le Concept Ambience a été imaginé principalement pour le marché chinois, avec pour ambition d’établir un contraste avec le rythme parfois effréné des grandes villes chinoises », explique Martin Andersson, Senior Commercial Product Manager de Volvo Cars’ Special Vehicles Department, en charge de la gamme Excellence. « Le Concept S90 Ambience vient consolider notre réputation de marque de luxe dans cette région stratégique. »

Suivez les dernières infos sur les réseaux sociaux #AmbienceConcept.





















Commentaires