Volvo Cars announces new business ambitions. 8339






   

Volvo Cars, the premium car maker, has announced new financial and operational ambitions that will position the company as a leading player in the global automotive business by the middle of the next decade.

On the operational side, it expects to generate half of all sales annually from fully electric cars, one third of all cars sold to be autonomous driving cars and half of all cars it offers to customers from its subscription service.

Volvo Cars expects these initiatives to transform its connection to its customer base, with the aim to build a total of over 5 million direct consumer relationships by the middle of the next decade, creating new sources of recurring revenue. This will also offer the company far greater potential to develop connected and other services for customers.

“Our customers’ expectations are changing rapidly. This means that Volvo Cars is also changing rapidly. These initiatives will help transform Volvo from being purely a car company to being a direct consumer services provider,” said Hakan Samuelsson, president and chief executive.

On the financial side, Volvo Cars aims to generate premium level profitability in line with other premium car makers, driven by increased sales and revenues across all three global sales regions, and a broader range of cars including sales to the new segment of autonomous ride-hailing companies.

The company’s improved financial performance will also be driven increasingly in the future by industrial synergies generated with its affiliated partner companies.

Volvo Cars expects to benefit from lower procurement costs, shared development costs and economies of scale alongside Polestar, its premium performance electric car brand, and LYNK & CO, the new global car brand in which Volvo Cars owns a 30 per cent stake.

“This paves the way for Volvo Cars to continue growing fast into the middle of the next decade,” said Mr Samuelsson. “The company has been transformed since 2010 into a global premium car company. Now it is time for this transformation to be turned into a period of sustained profitability in line with other premium brands.”

Volvo Cars achieved record profits and sales in 2017, with a 27.7 percent increase in operating profit and global sales of 571,577 cars. The results marked the company’s fourth consecutive year of record growth, underlining the transformation of Volvo’s finances and operations since being acquired by Geely Holdings. It has also expanded its global manufacturing footprint and completely renewed its model portfolio in recent years.


Fr:

Volvo Cars annonce ses nouvelles ambitions



   

Volvo Cars, le constructeur automobile premium, annonce de nouvelles ambitions financières et opérationnelles qui placeront l’entreprise parmi les chefs de file de l’industrie automobile mondiale d’ici le milieu de la prochaine décennie.

Sur le plan opérationnel, la moitié de son chiffre d’affaires global annuel devrait être généré par les véhicules 100 % électriques, tandis que les véhicules autonomes devraient représenter le tiers des ventes et la moitié des véhicules vendus devraient l’être par le biais d’un service par abonnement.

Volvo Cars, qui estime que ces initiatives révolutionneront ses rapports avec sa clientèle, s’est fixé comme objectif de nouer plus de cinq millions de relations clients directes d’ici la mi-2020, ce qui générera de nouvelles sources de revenus récurrents. Des initiatives qui, de plus, placeront l’entreprise en bien meilleure position pour développer des services connectés et autres services clients.

« Les attentes de nos clients évoluant vite, Volvo Cars doit s’adapter rapidement. Ces initiatives vont participer à la transformation de Volvo, qui, de constructeur automobile à l’ancienne, deviendra prestataire direct de services », annonce Håkan Samuelsson, Président et CEO de Volvo Cars.

Côté financier, Volvo Cars entend générer une rentabilité de niveau premium en phase avec celle des autres constructeurs premium, portée par une hausse des ventes et des recettes dans ses trois grandes régions commerciales et par un élargissement de sa gamme de véhicules, notamment en abordant le nouveau segment des VTC autonomes.

L’amélioration de la performance financière de l’entreprise bénéficiera aussi, de plus en plus, des synergies industrielles créées avec ses entreprises partenaires affiliées.

Volvo Cars devrait bénéficier d’une baisse de ses coûts d’approvisionnement et de développement ainsi que d’économies d’échelle avec Polestar, sa marque de véhicules électriques haute performance premium, et LYNK & CO, la nouvelle marque automobile mondiale dont Volvo Cars est actionnaire à 30 %.

« Volvo Cars est bien armé pour poursuivre sa croissance rapide à l’horizon 2025, précise M. Samuelsson. L’entreprise opère depuis 2010 sa mutation en constructeur automobile premium. L’heure est venue de faire évoluer cette transformation en période de rentabilité soutenue équivalente à celle des autres marques premium. »

Volvo Cars a enregistré des résultats et des ventes records en 2017, avec une hausse de 27,7 % de son résultat d’exploitation et un volume de ventes mondiales qui s’est établi à 571 577 unités. Ces résultats, qui correspondent à une quatrième année consécutive de croissance record, mettent en lumière la transformation financière et opérationnelle de Volvo depuis son acquisition par Geely Holding. Le constructeur a par ailleurs développé son implantation mondiale et entièrement renouvelé son portefeuille de modèles ces dernières années.


Source : Volvo Cars.

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