Volvo Cars,
the premium car maker, has announced new financial and operational ambitions
that will position the company as a leading player in the global automotive
business by the middle of the next decade.
On the
operational side, it expects to generate half of all sales annually from fully
electric cars, one third of all cars sold to be autonomous driving cars and
half of all cars it offers to customers from its subscription service.
Volvo Cars
expects these initiatives to transform its connection to its customer base,
with the aim to build a total of over 5 million direct consumer relationships
by the middle of the next decade, creating new sources of recurring revenue.
This will also offer the company far greater potential to develop connected and
other services for customers.
“Our customers’
expectations are changing rapidly. This means that Volvo Cars is also changing
rapidly. These initiatives will help transform Volvo from being purely a car
company to being a direct consumer services provider,” said Hakan Samuelsson,
president and chief executive.
On the
financial side, Volvo Cars aims to generate premium level profitability in line
with other premium car makers, driven by increased sales and revenues across
all three global sales regions, and a broader range of cars including sales to
the new segment of autonomous ride-hailing companies.
The
company’s improved financial performance will also be driven increasingly in
the future by industrial synergies generated with its affiliated partner
companies.
Volvo Cars
expects to benefit from lower procurement costs, shared development costs and
economies of scale alongside Polestar, its premium performance electric car
brand, and LYNK & CO, the new global car brand in which Volvo Cars owns a
30 per cent stake.
“This paves
the way for Volvo Cars to continue growing fast into the middle of the next
decade,” said Mr Samuelsson. “The company has been transformed since 2010 into
a global premium car company. Now it is time for this transformation to be
turned into a period of sustained profitability in line with other premium
brands.”
Volvo Cars
achieved record profits and sales in 2017, with a 27.7 percent increase in
operating profit and global sales of 571,577 cars. The results marked the
company’s fourth consecutive year of record growth, underlining the
transformation of Volvo’s finances and operations since being acquired by Geely
Holdings. It has also expanded its global manufacturing footprint and
completely renewed its model portfolio in recent years.
Fr:
Volvo Cars annonce ses nouvelles ambitions
Volvo Cars, le constructeur automobile premium, annonce de
nouvelles ambitions financières et opérationnelles qui placeront l’entreprise
parmi les chefs de file de l’industrie automobile mondiale d’ici le milieu de
la prochaine décennie.
Sur le plan opérationnel, la moitié de son chiffre
d’affaires global annuel devrait être généré par les véhicules 100 %
électriques, tandis que les véhicules autonomes devraient représenter le tiers
des ventes et la moitié des véhicules vendus devraient l’être par le biais d’un
service par abonnement.
Volvo Cars, qui estime que ces initiatives révolutionneront
ses rapports avec sa clientèle, s’est fixé comme objectif de nouer plus de cinq
millions de relations clients directes d’ici la mi-2020, ce qui générera de
nouvelles sources de revenus récurrents. Des initiatives qui, de plus,
placeront l’entreprise en bien meilleure position pour développer des services
connectés et autres services clients.
« Les attentes de nos clients évoluant vite, Volvo Cars
doit s’adapter rapidement. Ces initiatives vont participer à la transformation
de Volvo, qui, de constructeur automobile à l’ancienne, deviendra prestataire
direct de services », annonce Håkan Samuelsson, Président et CEO de Volvo
Cars.
Côté financier, Volvo Cars entend générer une rentabilité de
niveau premium en phase avec celle des autres constructeurs premium, portée par
une hausse des ventes et des recettes dans ses trois grandes régions
commerciales et par un élargissement de sa gamme de véhicules, notamment en abordant
le nouveau segment des VTC autonomes.
L’amélioration de la performance financière de l’entreprise
bénéficiera aussi, de plus en plus, des synergies industrielles créées avec ses
entreprises partenaires affiliées.
Volvo Cars devrait bénéficier d’une baisse de ses coûts
d’approvisionnement et de développement ainsi que d’économies d’échelle avec
Polestar, sa marque de véhicules électriques haute performance premium, et LYNK
& CO, la nouvelle marque automobile mondiale dont Volvo Cars est
actionnaire à 30 %.
« Volvo Cars est bien armé pour poursuivre sa
croissance rapide à l’horizon 2025, précise M. Samuelsson. L’entreprise
opère depuis 2010 sa mutation en constructeur automobile premium. L’heure est
venue de faire évoluer cette transformation en période de rentabilité soutenue
équivalente à celle des autres marques premium. »
Volvo Cars a enregistré des résultats et des ventes records
en 2017, avec une hausse de 27,7 % de son résultat d’exploitation et un
volume de ventes mondiales qui s’est établi à 571 577 unités. Ces
résultats, qui correspondent à une quatrième année consécutive de croissance
record, mettent en lumière la transformation financière et opérationnelle de
Volvo depuis son acquisition par Geely Holding. Le constructeur a par ailleurs
développé son implantation mondiale et entièrement renouvelé son portefeuille
de modèles ces dernières années.
Source : Volvo Cars.
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