All pure electric Volvo models to be available online only. 9195

 

 


 

 

  

Volvo Cars is fundamentally changing how and where to meet its customers, and will transform the current wholesale model by moving online and with strong customer relationships.

 

It aims to be a fully electric car company globally by 2030 and will launch a completely new family of electric cars in coming years – all of which will be available online only.

 

As part of its new commercial strategy, Volvo Cars will invest heavily in its online sales channels, radically reduce complexity in its product offer, and with transparent and set pricing models.

 

Combined with online sales, Volvo Cars will focus on a complete convenient customer offering, all under the Care by Volvo name.

 

“The future of Volvo Cars is defined by three pillars: electric, online and growth,” says Lex Kerssemakers, head of global commercial operations. “We want to offer our customers peace of mind and a care-free way of having a Volvo, by taking away complexity while getting and driving the car. Simplification and convenience are key to everything we do.”

 

The strategy is focused on the fastest-growing segment in the global car industry: the premium electric market. Volvo Cars is committed to becoming a leader in this segment and will focus on developing electric cars only going forward.

 

While Volvo Cars is investing heavily in online sales platforms, it will build stronger customer relationships together with its retail partners. They remain a crucial part of the customer experience and will continue to be responsible for a variety of important services such as selling, preparing, delivering and servicing cars.

 

“Online and off-line need to be fully and seamlessly integrated,” added Lex Kerssemakers. “Wherever the customer is in their journey – online, in a showroom, in a Volvo Studio, or driving the car – the customer experience needs to be top-notch.”

 

Care by Volvo, until recently known as the name for Volvo Cars’ subscription service, will be expanded into a broader customer offer aimed at increasing overall convenience.

 

When buying an electric Volvo online, it will come with a convenient care package that includes items such as service, warranty, roadside assistance, as well as insurance where available and home charging options.

 

On its flagship online store, volvocars.com, the company will radically simplify the process for, and reduce the number of steps involved in, signing up for an electric Volvo.

 

Customers will be able to choose from attractive pre-configured electric Volvos that are ready for simple and convenient ordering and quick delivery.

 

Further convenience and simplification comes through transparent and set pricing models. This eliminates the need for negotiations, increases transparency and builds trust.

 





Fr:

 

Tous les modèles Volvo 100 % électriques bientôt disponibles en ligne uniquement

 

 

 

Volvo Cars réorganise en profondeur sa manière de rencontrer le consommateur et transformera son modèle commercial traditionnel en passant en ligne et en consolidant sa relation client.

 

L’entreprise aspire également à devenir un constructeur tout électrique d’ici 2030. Elle lancera donc dans les prochaines années une nouvelle gamme de véhicules électriques disponibles en ligne uniquement.

 

Dans le cadre de sa nouvelle stratégie commerciale, Volvo Cars investira massivement dans ses canaux de vente en ligne et améliorera la lisibilité de son offre de produits grâce à des barèmes de prix fixes et transparents.

 

Outre la vente en ligne, Volvo Cars se concentrera sur une offre client à la fois pratique et complète, entièrement placée sous l’égide de l’enseigne Care by Volvo.

 

« L’avenir de Volvo Cars repose sur trois piliers : l’électrique, l’activité en ligne et la croissance », explique Lex Kerssemakers, responsable des opérations commerciales mondiales. « Nous voulons offrir à nos clients la tranquillité d’esprit et l’insouciance de posséder une Volvo en ôtant la complexité inhérente à l’achat et à la conduite d’une voiture. Simplification et praticité constituent la pierre angulaire de tout ce que nous entreprenons. »

 

La stratégie de Volvo Cars est axée sur un segment en très forte croissance dans l’industrie automobile mondiale, à savoir le marché de l’électrique haut de gamme. La marque entend s’imposer en tant que leader sur ce segment et se focalisera dorénavant uniquement sur le développement de voitures électriques.

 

Parallèlement à son investissement massif dans les plates-formes de vente en ligne, Volvo Cars consolidera sa relation clientainsi que le lien avec ses partenaires distributeurs. Ces derniers restent en effet des acteurs essentiels à l’expérience client et continueront à gérer toute une variété de services incontournables tels que la préparation, la livraison et l’entretien des véhicules.

 

« L’intégration du en ligne et du hors-ligne doit être exhaustive et harmonieuse, souligne Lex Kerssemakers. Quelle que soit l’évolution du client dans son parcours (en ligne, chez le concessionnaire, dans un Studio Volvo ou au volant), son expérience doit être optimale. »

 

Connue jusqu’ici en tant que service d’abonnement de Volvo Cars, l’enseigne Care by Volvo étendra son champ de compétences pour proposer une offre client plus vaste destinée à accroître la praticité au sens large.

 

L’achat en ligne d’une Volvo électrique s’accompagnera d’un forfait confort incluant des éléments comme l’entretien, la garantie, l’assistance routière, mais aussi l’assurance chaque fois que possible ainsi que des options de recharge à domicile.

 

Sur sa boutique en ligne phare (volvocars.com), l’entreprise simplifiera radicalement le processus d’acquisition d’une Volvo électrique et en réduira le nombre d’étapes.

 

Les clients pourront ainsi choisir parmi plusieurs modèles électriques préconfigurés et attractifs, qui seront faciles à commander et rapidement livrés.

 

La mise en place de modèles tarifaires fixes et transparents illustrera la praticité et la simplification de l’offre. Ce système permettra d’éliminer le recours à la négociation, d’accroître la transparence et de renforcer la confiance.


Source: Volvo Cars.























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